Knudsker vinder nye kunder med eleftersyn
El-installatørfirmaet i Rønne har sikret sig nye opgaver og kunder ved hjælp af eleftersynsordningen, som blev indført i maj i år.
For firmaet og den nye direktør har netop eleftersynsordningen været en løftestang til nye kunder og opgaver til firmaets 26 ansatte.
Ud af de 60-70 eleftersyn firmaet har foretaget, er der kommet 10 henvendelser om udbedring af de mangler, som eftersynet afslørede. Det skriver fagbladet Electra.
Ny indgangsvinkel
Nu og her har ordningen således ikke fyldt ordrebogen hos installatørfirmaet, men på sigt forventer man at det giver ekstra arbejde. Ikke mindst er det blevet lettere for Knudsker El at komme ud og omkring til nye kunder på klippeøen. Netop den nye kundekontakt var afgørende for, at man valgte at satse på eleftersyn:
- Det var en mulighed for at komme ud til kunder, vi ellers ikke ser. Vi har med vilje delt vores kundekreds ligeligt op i private boliger, offentlige kunder og industri. Men især hos de private boligejere skal der altså noget særligt til at få kontakt til nye kunder, ikke mindst på Bornholm, og der er eleftersynene en god måde at få hul på markedet på, hvis man altså gør det ordentligt, siger Kurt Sjøholm, grundlægger og seniorkonsulent i Knudsker El til Electra.
Satser fremadrettet
Satsningen på eleftersyn betyder, at flere af Knudskers ansatte har været en tur på skolebænken, så de er klædt på til at klare lige netop de opgaver, som de støder på:
- Vi har stadig en del eftersyn, der ligger og venter. Men det er også noget, vi har taget alvorligt, lige fra man oprindeligt begyndte at tale om ordningen for et års tid siden. Derfor har vi også valgt at uddanne to af vores dygtige montører til at tage sig af eftersynene, forklarer Kurt Sjøholm til Electra.