23948sdkhjf

JORTON afslutter arbejdet på første strækning af Letbanen

JORTON har udført alle bro- og betonkonstruktioner for M.J. ERIKSSON A/S på den første etape af hovedstadens nye Letbane ved Ishøj. Dermed overgives arbejdet nu til projektets andre aktører.

- Det har på mange måder været en utrolig vellykket sag, hvor M.J. Eriksson har formået at skabe en byggeplads, hvor sikkerhed og samarbejde har været en topprioritet. Så vi har både startet og afsluttet opgaven med et smil, fortæller Flemming Visbech Madsen, projektleder i JORTONs broafdeling. Han uddyber:

- På dette projekt har vi støbt omkring 450 meter slabtrack og fundamentet til 2 nye perroner, med en samlet længde på 100 meter. Derudover har vi også udført arbejde på Bro 39 (Vejlebrostien), Bro 36 (Strandparkstien) og Bro 35 (Storevejle Å). Dette har bl.a. indebåret forlængelsen af tunnelen ved Bro 36, montering af nye dækelementer ved Bro 35 og forstærkning af brodækket ved Bro 39. Det er værd at nævne, at alle tunnel- og dækelementer er blevet støbt af vores dygtige struktører og timelønnede medarbejdere, således at lange leveringstider ikke satte en stopper for byggeriets fremdrift.

Skal understøtte hovedstadens udvikling

Byggeriet af Hovedstadens Letbane har til formål at styrke den kollektive transport og understøtte hele udviklingen i hovedstaden. Letbanen binder seks S-togslinjer og regionaltogstrafikken sammen på tværs og skaber et sammenhængende, brugervenligt og kollektivt trafiksystem i en region, som i dag er trafikal trængsel.

- Vi glæder os til at vi i løbet af 2025 forhåbentlig kan hoppe på letbanen og nyde turen fra Ishøj Station og gennem Vestegnen, afslutter Flemming Visbech Madsen.

Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08