CBI Danmark i samarbejde med Bilka
Den danske eneforhandler af papirisolering fra østrigske Isocell lancerer nu et samarbejde med Bilka, som indbyder danskerne til at købe deres isoleringsopgave i varehuset.
Sådan præsenterer CBI Danmark det nye samarbejde med Bilka, som kort fortalt gør det muligt for varehusets kunder at købe en isoleringsopgave, når de alligevel er på indkøb i et af kædens varehuse.
Kampagnen iværksættes i uge 34, hvor der vil være standere i samtlige Bilka-varehuse samt periodevis bemanding, der sørger for den rette vejledning.
Ifølge Per Kragelund Thomsen, direktør i CBI Danmark, benytter firmaet et granuleret isoleringsmateriale baseret på miljøvenligt genbrugspapir og aviser, med gode isolerings-, fugt-, lyd-, og brandegenskaber.
- Det er cellulosebaseret og dermed et organisk materiale, der kan ”ånde.” Det er godt for komforten og inde miljøet i huset, og det er i særdeleshed godt for vores fælles miljø, da det har en CO2 belastning, som er 3-4 gange mindre end mineraluld. Når man reducerer sit varmeforbrug, reducerer man også sit årlige CO2 udslip. Naturlige fibre giver yderligere fordele for arbejdsmiljøet – ingen kløen/kradsen eller andre gener ved berøring og dermed en optimal situation for isolatøren.
CBI Danmark har gennem sit uddannelsesforløb for certificerede isolatører indført, at isolatøren skal udfærdige en isoleringsattest til kunden, hvilket er en garanti for udførelsen af arbejdet.