Tilfredsstillende resultat fra Duravit
Den tyske producent af baderumsmøbler kom fint gennem 2011 med en omsætningsfremgang på 7,7 procent. I Danmark blev det til overskud for andet år i træk.
- Det er først og fremmest samarbejdet med verdensberømte designere, og de høje krav til kvalitet i både produktion og det færdige produkt, der har skabt den positive udvikling – nationalt og ikke mindst internationalt, siger koncernens bestyrelsesformand, Prof. Dr. Frank Richter.
Centraleuropa, USA og Mellemøsten er fortsat Duravits vigtigste markeder, men også Kina og en række andre asiatiske lande har set betydelig vækst. Fremgangen har medført, at Duravit i 2011 udvidede arbejdsstyrken fra 5.415 medarbejdere til 5.684 på verdensplan.
Renoveringsopgaver og projekter trækker op i Danmark
Også i Danmark høster Duravit frugterne af en klar kunde- og markedsorienteret strategi. Tidligere tiders negative resultater er vendt, og i 2011 blev det for til overskud for andet år i træk. Resultatet lød på 1,7 mio. kr. efter skat – en fremgang på 0,5 mio. kr.
- Det er specielt renoveringsopgaver og projekter, der danner grundlag for væksten i 2011. Herudover lancerede vi en række produkter, som forbrugerne har taget god imod. Fx er bidettoilettet "SensoWash" allerede blevet en stor succes, fortæller adm. direktør i Danmark, Jesper Langberg, om baggrunden for den tilfredsstillende udvikling.
Duravit har hovedkvarter i Hornberg, Schwartzwald i det sydlige Tyskland. Den danske afdeling består af otte medarbejdere og har hjemme i Hasselager ved Aarhus.