Teknikentreprenør giver service-strategi nye muskler – skal rykke ved omsætningsfordeling
Med etableringen af en ny serviceafdeling inden for VVS fortsætter GK Danmark sin strategi med at styrke sin serviceforretning.
Teknikentreprenøren styrkede serviceforretningen inden for ventilation med opkøb af Dantherm i marts sidste år og OK Energiteknik i sidste måned og følger med det nye VVS-sats strategien at udbygge en serviceafdeling inden for flere af virksomhedens fagdiscipliner.
– Kritisk masse er afhørende. Efter flere år med kontrolleret vækst indledte vi derfor sidste år en strategisk offensiv med udvidelse af vores serviceforretning for at udvide markedspositionen, fortæller Lars Peter Nielsen, regionsdirektør for VVS & Rør fra GK Danmark, i en pressemeddelelse om udvidelsen.
– Målet er at rykke omsætningsfordelingen, så halvdelen kommer fra vores serviceforretning og halvdelen fra vores entrepriser. Nu er turen komme til VVS, hvor oprettelsen af en serviceafdeling giver os nye muligheder i Danmark, fortsætter han.
Målet er fem installatører i år
GK Danmark har ansat Sune Kristiansen som ny afdelingschef i spidsen for den nye afdeling. Han kommer fra en stilling som specialist og installatør hos Niras og har tidligere været hos blandt andet Kemp og Lauritzen, først som beregner og sidenhen serviceleder i fire år med ansvar for et team på knap 10 ansatte. Af uddannelse er Sune Kristiansen VVS-energimontør og VVS-installatør.
Som afdelingschef for den nye, selvstændige enhed er han ansvarlig for at opbygge og lede teamet, ligesom han er ansvarlig for etablering af serviceaftaler med nye og eksisterende kunder.
Målet inden for det næste års tid er at ansætte fem installatører og udarbejde servicekontrakter på projekter for eksisterende kunder.
– Der ligger et stort vækstpotentiale i service og vedligehold af VVS-installationerne hos eksisterende kunder, der også gør det nemmere for kunderne, da de kun skal ringe til ét sted, siger Sune Kristiansen.