Telthalsmager vil slå pløkkerne dybere i det danske marked
Vaccinationstelte og kæmpe tagtelte til byggepladser bidrog til et rekordår i 2021 for norskejede Hallgruppen i Danmark. Nu vil de sætte endnu mere turbo på væksten, der det seneste år har været på 45 procent. Ambitionen er at vokse yderligere 20-30 procent i 2022.
- Det er en voldsom vækst, men det er kendetegnede for Hallgruppen. Med den produktionsudvikling, vi laver, skal vi også have vækst. Det tror jeg faktisk, at vi er i gang med at gøre, så vi kører egentlig bare på, som vi gør i dag, siger Kim Jansdorf, direktør for Hallgruppen i Danmark.
Hallgruppen
Hallgruppen har 13 afdelinger i Norge, Sverige, Danmark, Baltikum og Tyskland. Virksomheden har desuden egen ingeniørafdeling
Virksomheden sælger og udlejer telthaller, isolerede telte, arbejdstelte, lagerbygninger, kontorbygninger, hangarer, festtelte, presenninger og meget mere
Hallgruppen har eksporteret til over 45 lande, og leverer produkter og løsninger til store dele af verden, blandt andet Mellemøsten og Afrika
De beskæftiger 110 medarbejdere
Den danske afdeling blev opstartet 1. april 2017
Cirka 20 medarbejdere er ansat i den danske afdeling
Telthaller er stadig en relativ ny niche i Danmark, hvor vi i følge Kim Jansdorf er 10-15 år bagefter vores norske og svenske naboer. Men måske sker der noget nu, fordi det danske marked er under forandring.
- Det danske marked er traditionsbundet, og telthaller har ikke været så anerkendte. Men nu ser vi en forandring i markedet, hvor flere får øjnene op for teltenes kvaliteter, siger Kim Jansdorf, som fortsætter:
- Vi kan lære af vores skandinaviske venner, at telte kan bruges som et godt alternativ til eksempelvis opbevaring af fugtfølsomme varer.
Direktøren fortæller, at der i øjeblikket er telthaller på flere store og små byggepladser i Danmark, hvor Hallgruppen også har leveret til nogle af de største anlægsprojekter.