Ungt køkkenbrand jagter legekammerater
Peter Thuesen har næppe fortrudt, at han for et par år siden udvidede repetoiret. På det seneste har hans nye køkkenlinje Form nemlig stået for at trække en pæn del af væksten i det fynske snedkerfirma, mens arbejdet med butiksinventar og messestande i perioder har ligget stille.
Det skriver Fyens Stiftstidende.
Form, der blev skabt i 2019, har slået sig op på specialfremstillede snedkerkøkkener til private kunder.
– Netop i den tid vi er nu, er det meget værdifuldt at få spredt forretningen ud på flere forskellige segmenter og dermed opnå en bedre risikospredning; indtil nu har de private kunder ikke fyldt så meget hos os, så det giver rigtig god mening, at vi får en mere ligelig fordeling, fortalte Peter Thuesen sidste år til Wood Supply, og den mere ligelige fordeling har han efterhånden opnået.
I dag udgør køkkenproduktionen ifølge snedkermesteren 30-40 pct. af forretningen, og ifølge Peder Vejsnæs, der er ansat til at sælge køkkener, kommer der kunder fra hele landet til snedkeriet i midtfynske Ryslinge. Men det er ikke kun privatkunderne, der er interessante for det unge køkkenbrand.
– For os vil det også være interessant at få et samarbejde med typehusfirmaer, så hvis der er nogle, som vil have et specielt køkken, så kan vi lave det, siger Peder Vejsnæs til avisen og peger på, at Form allerede er gået et par ganske små skridt ud ad den vej.
Peter Thuesen A/S kom ud af regnskabsåret 2020 med en bruttofortjeneste på 7 mio. kr. mod 6 mio. året forinden, og et resultat før skat på 522.345 kr. mod 48.299 kr. i 2019.