23948sdkhjf

Letbane-uenighed får dansk entreprenør til at trække sig

Munch Gruppen trækker sig fra et joint venture med den spanske hovedentreprenør Comsa, der udfører anlægsarbejderne på letbaneprojektet i Odense. Det skriver den fynske anlægsentreprenør i sin netop offentliggjorte årsrapport for 2019/20. 

– Som følge af uenighed mellem de deltagende parter er Munck Civil Engineering udtrådt af dette Joint Venture, skriver selskabets ledelse forklarende. 

Hans Christian Munck, ejer og leder Munck Gruppen, vil ikke gå i detaljer om uenigheden, men løfter lidt af sløret for beslutningen i et interview med Fyens.dk

- Vi har været uenige om nogle ledelsesmæssige og økonomiske dispositioner. Der er opstået en uenighed om, hvordan projektet skal ledes, og den uenighed har vi ikke fået løst, selv om vi stadig prøver at finde en løsning. Hvis det ikke kan lade sig gøre, ender det måske i en voldgift, siger Hans Christian Munck til avisen. 

Det fynske firmas ansatte vil dog stadig være at finde på letbanen, da det fortsætter som lejet arbejdskraft til Comsa. Striden skulle heller ikke får betydning for Odense Letbanes tidsplan.

Det spansk-danske samarbejde 

Spanske Comsa blev valgt som primus motor på den fynske letbane ved indgangen til maj 2017 på en entreprise, der bestod af skinner, master, køreledninger og stationer samt det store vedligeholdelsescenter i det sydlige Odense. 

Få dage efter fortalte Hans Christian Munck første gang om Munck Gruppens letbanesamarbejdet med Comsa. Det danske firma indtog rollen som underleverandør til det spanske firma efter at have samarbejdet om blandt andet tilbudsgivning gennem mere end et år.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11