Rå Transit Connect klar til lidt af hvert
Transit Connect Active klarer både krævende arbejdsterræn og fritidseventyr
Fords ingeniører har også udviklet en stabilitets-?kontrol til Transit Connect Active, der er specielt?udviklet til at arbejde effektivt sammen med det ?mekaniske spærredifferentiale. (PR-foto)
Optimeret drivlinje
Transit Connect Active fås med mekanisk spærredifferentiale (ekstraudstyr), der for nyligt også er introduceret i Fords større Active-varebiler.
Spærredifferentiale er udviklet i samarbejde med drivlinjespecialistvirksomheden Quaife. I køreforhold med lavt vejgreb overfører spærredifferentialet automatisk drejningsmoment til hjulet med mest trækkraft. Det gør Transit Connect Active i stand til at håndtere svære køreforhold såsom uasfalterede veje, grusveje samt vådt, glat og mudret føre.
Derudover kommer Transit Connect Active med en frihøjde, der er øget med 24 mm i fronten og 9 mm i bagenden for bedre at kunne tackle hårde og ujævne terræner. Den øgede frihøjde giver også højere køreposition for bedre udsyn.
Også de indvendige detaljer i Transit Connect Active løfter niveauet i forhold til både design og praktikalitet. Sæderne i kabinen har unikke mønstre og syninger med blandt andet blå kontrastdetaljer og Active-logoer, mens indstigningslisterne er af metal for bedre at kunne modstå ridser fra fodtøj og udstyr.
Optimeringerne i Transit Connect Active har ingen indvirkning på varerummet. Lastevolumenen forbliver på 2,9 m3 eller 3,6 m3 afhængig af akselafstanden, mens nyttelasten forbliver på 982 kg.
Den nye Transit Connect Active drives af Fords 1,5-liters EcoBlue-dieselmotor, der fås med 100 eller 120 hk og 8-trins automatgear eller 6-trins manuelt gear. Mekanisk spærredifferentiale kan tilkøbes til varianter med 120 hk med manuelt gear. Motoren har forudgående brændstofindsprøjtning, turbolader og udslipskontrol med lav friktion, der tilsammen giver responsiv ydelse og reduceret brændstofforbrug.
Artiklen er en del af temaet Varebiler.