Coronaen har skubbet til Davidsens digitale ambitioner
Hos Davidsens Tømmerhandel har man i kølvandet på coronaen valgt at fremrykke projekter og investeringer i sit digitale tilstedevær. Også her har onlinehandlen nemlig været for opadgående de seneste måneder, så nu vil man smede, mens jernet er varmt.
– Vi har en forventning om, at danskerne fremover i endnu højere grad vil tage onlinehandlen til sig, lyder vurderingen fra adm. direktør Henrik Clausen, der peger på, at der i den seneste tid for alvor er blevet fyret op under websalget.
– Vi har været online overfor det private segment i mere end ti år efterhånden, men i forbindelse med krisen har vi oplevet, at onlinehandlen er steget ret massivt både hos os selv og mange andre, fortæller Henrik Clausen.
Detail-erfaring til professionelle
I efteråret voksede Davidsens Tømmerhandel til dobbelt størrelse, da virksomheden opkøbte Optimera-kæden af Saint Gobain. Det betød også, at der blev rykket på fordelingen mellem professionelle og private kunder, hvoraf førstnævnte ifølge Henrik Clausen i dag udgør ”langt størstedelen”.
Og det er den størstedel, der især vil blive betænkt, når virksomheden nu fremrykker investeringer i at styrke sin digitale tilstedeværelse.
– De kompetencer vi i mange år har fået opbygget på detailsiden, vil vi gerne anvende til også at styrke tilstedeværelsen overfor de professionelle kunder, fortæller Henrik Clausen.
Præcis hvor meget den øvelse kommer til at stå i, har Davidsen-direktøren ikke lyst til at afsløre, men der er sat ”et millionbeløb” af, fortæller han.