Danske beton-sensorer er på vej til Las Vegas
I disse dage er der ekstra travlt i bygningen i Odenses industrikvarter, hvor sensor-virksomheden Sensohive holder til.
De skal for første gang have præsenteret deres sensor-produkter ved arrangementet Word of Concrete, der går i gang i Las Vegas 3. februar.
- Sensoren bliver præsenteret som årets nyhed hos vores nordamerikanske partnere. Så sensoren bliver ligesom skubbet i gang der, siger Casper Harlev, der er en af stifterne og direktør i Sensohive.
Sensorens debut
Præsentationen i Las Vegas er den officielle debut for samarbejdet mellem danske Sensohive og canadiske Kryton, der blev i realitet i september. Her købte canadierne en tredjedel af Sensohive, og det giver mulighed for udenlandsk luft under vingerne, fortæller Casper Harløv.
- Samarbejdet har givet adgang til det nordamerikanske marked. Det rykker virkelig noget, når man får et produkt ind hos en af de 10 største entreprenører i Nordamerika, siger Casper Harløv.
Og noget tyder på, at det kommer til at rykke mere, når messen går i gang. Sensohive er i hvert fald forberedt.
- Vi sidder lige nu og arbejder på de sidste præsentationer og dash boards, så vi kan vise, hvor stærkt produktet er, siger Casper Harløv.
Udlandet banker på
Og mens Sensohive venter på at indtage Nordamerika, har det netop underskrevet en aftale med den franske producent af betonadditiver Chryso.
- Med Chryso ombord har vi nu de muskler, der skal til for at trykke igennem på markedet. Nu dækker vi både Nordamerika via Kryton og Sydeuropa, så vi har mange kilometer, der skal løbes nu, siger Casper Harløv.
Hvad fremtiden bringer, er stifteren dog lidt mere forsigtig med at melde ud.
- Drømmen er en dag at komme til Asien, men det ligger et år eller halvandet ude i fremtiden. Lige nu holder vi fokus på at komme i gang på vores nye markeder og få omsætningen hjem, siger Casper Harløv.
Sensoren Maturix er netop blevet nomineret til 2020 Most Innovative Products Awards hvor vinderen afsløres i forbindelse med World of concrete. |