23948sdkhjf

Fredericia Messecenter bliver til ”Messe C”

Flere end 250 mennesker var på plads, da landets tredjestørste messecenter torsdag middag løftede sløret for sit nye navn og nye look.
”Messe C” står der nu på facaden af det tidligere Fredericia Messecenter, som årligt gæstes af omkring 300.000 besøgende, udstillere, konference- og mødedeltagere.

Skiftet – der blandt andet omfatter nyt navn, logo, visuel identitet og hjemmeside – er kulminationen på en proces, hvor de traditionelle messer ikke længere er næsten ene om at fylde husets kalender.

- Vi har opgraderet faciliteterne, vi har oprustet på medarbejderside, og vi har fundet stærke samarbejdspartnere, så vi i dag er et topmoderne center, der både kan huse og selv arrangere store konferencer, firmaarrangementer, koncerter, møder, middage, kurser og events, forklarer adm. direktør Grete Højgaard i en pressemeddelelse.

Mere klar kommunikation
Pointen med C’et i navnet er at markere beliggenheden helt centralt i landet og i hjertet af Trekantområdet med 350.000 indbyggere.

- Messe C knytter også an til Danmark C – landets største erhvervsudviklingsområde – og Fredericia C, den kommende nye bydel på havnen i Fredericia. Sidst, men ikke mindst, så fjerner vores nye navn al tvivl om, hvad vi egentlig hedder. I mange år har vi heddet Fredericia Messecenter – men det gamle ”Dronning Margrethe Hallen” har også spøgt. Vi har ikke gjort det nemmere ved eksempelvis at have hjemmesideadressen dmh.dk, men nu gør vi rent bord:

- Vi hedder Messe C, og vores nye webside, som går i luften i dag, hedder messec.dk – kort og godt, lyder det fra direktøren.

Et ’sprælsk’ udtryk skal erobre verden
Navneskiftet blev lanceret ved en stort anlagt event, hvor blandt andre Steffen Brandt fra TV 2 underholdt de fremmødte, og hvor Messe C gav en række kreative prøver på ekspertisen inden for afholdelse af skræddersyede møder, firmafester, konferencer og messer.

Over alt – selv på buffet’en – var orange den fremherskende farve. Orange bliver ”det nye” Messe C’s signaturfarve, som symboliserer varme, kreativitet og sikkerhed.

- Det er et mere sprælsk udtryk, end vi har haft hidtil. Og det er helt i tråd med, at vi med Messe C nu vil ud og erobre verden, siger Grete Højgaard med et smil.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08