NCC er halvvejs med renovering af Lyngbyvejen
Hercules Fundering fra NCC er færdig med første etape af et renoveringsprojekt på Lyngbyvejen i Gentofte.
Siden februar har virksomeheden arbejdet med at styrke de eksisterende spunsvægge fra 1971 med nye jordankre.Opgaven er en hovedentreprise for Vejdirektoratet, som omfatter forstærkning af den eksisterende spuns, hvor Lyngbymotorvejen krydser Dyssegårdsvej i Gentofte.
Hercules Fundering udfører primært opgaven med traditionelle jordankre, som skal sikre, at motorvejen kan holde mange år endnu. Den første væg i nordgående retning står nu helt færdig og klar til aflevering.
- Vi er netop blevet færdige med den første etape og holder pause i sommerferien, så vi ikke generer beboere og trafik hen over sommeren. Vi vender tilbage på pladsen den 1. august, hvor vi begynder på anden etape i sydgående retning, siger Frederik Rebenstorff Abildtrup, produktionsleder i Hercules Fundering, i en pressemedddelelse.
Flere opgaver løses
Udover jordankre etablerer Hercules Fundering forstærkningspæle på forsiden af spunsen på dele af strækningen, da de eksisterende spunsprofiler ikke er dybe nok til at have tilstrækkelig lodret bæreevne. Det sikrer Hercules Fundering ved at svejse pælene fast til spunsprofilerne.
Forretningsenheden får hjælp fra NCC Råstoffer,der står for levering af grus til opfyldning efter udgravning, NCC Vejservice, der har ansvaret for afspærringen omkring pladsen, NCC Asfalt, der udfører reparationsarbejdet på vejen og gør klar til NCC Infra, der står for udlægningen af profilbeton.