Det spanske marked koster Jeld-Wen dyrt
Dørproducenten oplever fremgang på de fleste markeder, men udviklingen i Spanien belaster koncernen markant. Nu skal det løses, siger direktør Jens Bach Mortensen.
Ifølge dagbladet Børsen er det spanske marked nærmest kollapset med store tab til følge. Jeld-Wen har i den forbindelse indsat ny ledelse i den spanske organisation, men situationen er endnu ikke under kontrol.
- Det skal løses i indeværende år. Vi har svært ved at forlige os med den måde, man har drevet virksomhed på tidligere. Det er frustrerende, og det skal vi have løst. Alle muligheder bliver vurderet og undersøgt, siger direktør Jens Bach Mortensen fra Jeld-Wen A/S med hovedkontor i nordjyske Løgstør.
Bortset fra Spanien kan Jeld-Wen dog glæde sig over fremgang på alle øvrige markeder, hvor Sverige og især Tyskland udmærker sig positivt.
- Det er de tysktalende lande, der driver tingene i øjeblikket, siger direktøren.
Jens Bach Mortensen forventer, at investeringsniveauet i 2011 lander på 60-100 mio. kroner. Koncernen arbejder først og fremmest på at løse flaskehalse og kapacitetsproblemer i dele af produktionen.