23948sdkhjf

Undersøgelse: Håndværkere er bedre end deres rygte

En ny undersøgelse blandt 10.600 boligejere viser, at hele 92 % er tilfredse med deres køb af håndværkerydelser. Det glæder man sig over hos Dansk Byggeri.
9.752 villaejere kan ikke tage fejl. I hvert fald svarer de i en analyse, som idényt har foretaget blandt 10.600 villaejere, at de er tilfredse med deres køb af håndværkerydelser. Og det er meget positivt, mener Dansk Byggeri:

- Det er meget positivt. Analysen underbygger resultatet fra en undersøgelse, som vi tidligere har lavet sammen med Bolius, siger direktør Michael H. Nielsen.

Han mener, at årsagen til, at håndværkere ofte har et dårligt rygte, blandt andet hænger sammen med programmer som "Klamphuggerne":

- Det er god underholdning, der sendes i primetime, og som kan vække følelser hos mange mennesker, siger Michael H. Nielsen.

Han anerkender imidlertid også, at der findes eksempler på uheldigt håndværk. Derfor er det ifølge Michael H. Nielsen vigtigt, at kunde og håndværker er enige om opgavens omfang og udførelse, inden arbejdet går i gang:

- Jeg vil anbefale, at man benytter standardaftalen AB-Forbruger, som Dansk Byggeri har været med til at udvikle. Desuden er det en rigtig god idé at sikre sig, at håndværkeren er omfattet af en garantiordning som fx Byg Garanti, siger Michael H. Nielsen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078