23948sdkhjf

Vi lytter meget gerne til mester !

Fremtidens forretninger skabes ved at dele informationer med blandt andet sine konkurrenter, lyder det fra Minuba
- Samarbejde og god kommunikation med kunderne, så vi sammen kan skabe mere værdi til og for hinanden.
Sådan lyder svaret, når man spørger Minubas nye landechef for Danmark, Christoffer Feldt-Sørensen om, hvad der er blandt hans vigtigste opgaver.

Det kan godt lyde som en floskel. Men det er det langt fra. Der er massive holdninger bag ordene som får ekstra vægt i og med, at Minuba er blandt de væsentligste aktører på det danske marked, når det gælder online IT-værktøj til ordre- og sagsstyring. Den position har man opnået ved blandt andet at lytte opmærksomt til kunderne og gå i tæt dialog med dem.

- Selv om vi udvikler og sælger online ordre- og sagsstyringsværktøjer, så er det helt grundlæggende et samarbejde vi tilbyde vores kunder. Et samarbejde, hvor vi meget gerne vil lytte til mester og byde ind med ideer og værktøjer til at gøre han virksomhed til en god forretning, understreger Christoffer Feldt-Sørensen.

Har grebet bolden
Det er Minubas koncernchef og stifter, Casper Hassø Nielsen, som siden starten i 2010 har haft som mål at skabe en virksomhed som bygger på vigtige begreber som tillid og respekt. Og med samarbejde og kommunikation med såvel kunder som andre leverandører af IT-værktøj som en væsentlig og naturlig del af forretningskonceptet.

Den bold har Christoffer Feldt-Sørensen ikke haft svært ved at gribe:

- Gennem årene har jeg udviklet en stor passion for at skabe værdi sammen med partnere, som ønsker at øge værdien af deres forretning gennem nye tiltag og ideer. Derfor vil jeg fokusere på partnere, som ønsker at transformere deres forretning med nye ideer og samarbejde, siger han og tilføjer:
- Virksomheder og organisationer som ikke omfavner forandring samt nye teknologier, vil lide en hård skæbne. Jeg vil søge partnerskaber der vil undgå dette. Jeg tror på, at fremtidens forretninger skabes ved at dele informationer med blandt andet sine konkurrenter. Og hvem ved, om 10 år kunne et buzz-ord for eksempel være: ”At samarbejde med mine konkurrenter er nødvendigt for at drive en sund forretning’” siger han.

Minuba arbejder selv sammen med mere end 60 grossister i Danmark samt mere end 30 partnere inden for blandt andet revision, flådestyring, bilagshåndtering m.m.

Lokalt tilstede
Målet mod at arbejde sammen med sine konkurrenter, falder meget godt i tråd med de samarbejdsformer, som man har i byggeriet. Her er det ofte en nødvendighed at arbejde sammen på opgaver selvom man er konkurrenter på andre opgaver.
- Det er også vigtigt for os at være lokalt tilstede og dermed gøre det muligt for lokalt forankrede håndværksmestre at drive en professionel forretning som giver overskud med udgangspunkt i et solidt og fremtidssikret IT-værktøj til online sags- og ordrestyring, fremhæver Christoffer Feldt-Sørensen.

Og der er god brug for effektive IT-værktøjer i byggeriet, hvor kampen om opgaverne er benhård og hvor manglende overblik hurtigt smitter negativt af på bundlinjen.

- Det er vigtigt for mester at investere i et online sags- og ordrestyringssystem som kan hjælpe ham til at vokse og til at håndtere det administrative arbejde der ligger i at drive en professionel forretning og som kan byde ind med ideer og værktøjer, som kan optimere forretningen yderligere, fastslår Christoffer Feldt-Sørensen.

Artiklen er en del af temaet IT-værktøj.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094