23948sdkhjf

Kvik vil tilbage til rødderne

To års massivt fokus på pris har ført Kvik sikkert gennem krisen. Nu mener køkkenkæden imidlertid, at tiden igen er moden til at slå på andre parametre i markedsføringen.
Da de første krisetegn viste sig tilbage i 2008, valgte Kvik at ændre slogan fra ”alle har ret til et fedt køkken” til ”alle har råd til et fedt køkken”.

Det skifte, sammenkoblet med en offensiv markedsføringsstrategi, betød, at køkkenproducenten fra maj 2008 til februar 2009 formåede at fordoble sin markedsandel.

Handler stort set kun om at gå ned i pris
Nu, efter mere end to år med fokus på prisen, er Kvik klar til definitivt at aflive krisesnakken og gå tilbage til rødderne:

- Da vi for mere end to år siden ændrede slogan, var det for at tilpasse os et marked, der var på vej ned i et stort sort hul. Kvik har altid været et lavpriskoncept, men der var et udtalt behov for at det midt i finanskrisen blev kommunikeret krystalklart til markedet, så vi handlede hurtigt. Vi er lykkedes rigtig godt med den strategi, vi lagde for dagen, og vi har formået at holde en stærk kurs gennem krisen, fortæller adm. direktør Carsten B. Andersen og fortsætter:

- Men vi kan også se på markedet, at kampen om kunderne stort set kun handler om at gå længere og længere ned i pris. Jeg tror, at kunderne har gennemskuet, at faste lave priser generelt er bedre end alt for høje priser og en kæmpe rabat. Der er simpelthen blevet for stor afstand mellem udgangsprisen og det, som kunden ender med at betale. Og på den lange bane vil forbrugerne være tabere i det spil, mener han.

Om Kvik A/S
Virksomheden har hovedsæde i Vildbjerg og er ejet af den svenske Ballingslöv-koncern.

Der er mere end 120 Kvik-butikker fordelt i landene Finland, Sverige, Norge, Danmark, Holland, Belgien, Spanien. Fra januar 2011 yderligere to butikker i Thailand.
Læs mere om: Kvik
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11