23948sdkhjf

Audi tror på mere salg af billigere modeller

Kan en topspækket SQ5 med 354 heste føre til salget af en billigere Q5 med diesel. Joe, det tror vi på, siger Audi.

MERSALG Det er anerkendt, at en dyr bil på programmet kan sælge en billigere. Eksempel: En Audi A6 kan sælge en A4 kan sælge en A3. Og det samme gør sig vel gældende med de dyrere varianter inden for en modelrække; altså at den dyre Audi SQ5 kan sælge en billigere Q5. Eller gør det? Vi stiller spørgsmålet til Audi-Danmarks PR-ansvarlige, Britt Stellinger.

- Med en Audi får man noget af det ypperste inden for teknologi og kvalitet, men man køber sig samtidig ind i en drøm, der f.eks. handler om en sportsvogn, en luksuslimousine eller en hurtig SUV med dens rå muskelkraft. For de fleste er det dog ikke disse biler, man reelt har brug for eller råd til, og derfor vælger man en anden Audi.

- Selvom vi ikke har tal, der understøtter det, fordi der er rigtig mange faktorer, der spiller ind i forbindelse med valg af bil, er vi hos Audi ikke i tvivl om, at det har en effekt på salget af de mere almindelige modeller.

Samme spørgsmål om de dyrere AMG-versioner af Mercedes SUV’er stiller vi til Mercedes-Danmarks David Engstrøm, ansvarlig for PR og kommunikation:

- Selvom det kan være svært at måle direkte og i absolutte tal, så er der ingen tvivl om, at AMG-udgaverne generelt har en meget positiv effekt på salget af de øvrige modeller. Motorsport er en integreret del af vores DNA hos Mercedes, og den brandmæssige værdi, som AMG tilfører, giver en os en ekstra dimension, som kunderne sætter stor pris på.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11