Indkøbscentre ind i kampen mod CO2
Via udskiftning af køleanlæg, ventilatorer og pumper vil City Vest i Århus forsøge at nedbringe sit CO2-udslip. Samtidig lanceres en ny kampagne, der blandt andet sætter fokus på kundernes energiforbrug.
- Vi vil gerne tage et samfundsansvar og være med til at nedbringe belastningen på klimaet både gennem tiltag her i centret, såsom nyt køleanlæg og affaldssortering, og ved at hjælpe vores kunder med at tage ansvar, fortæller marketingchef Peter Elbæk Lauenborg fra City Vest til Erhvervsbladet.
Initiativet er et led i den såkaldte ”Godt Valg-kampagne”, der er iværksat af Steen & Strøm, som står bag City Vest og 53 andre centre i Norden. Målet er dels at sætte fokus på energiforbrug, CO2-udslip og affaldssortering og dels at reducere koncernens eget energiforbrug med 20 %.
Kilde: Erhvervsbladet