23948sdkhjf

Knauf er Årets Leverandør

Danske Byggecentre hædrer Knauf A/S for firmaets arbejde med at analysere markedet og sætte fakta bag dialogen med både byggecentrene og entreprenørerne
"Plejer" er død, dialogen og partnerskabet skal frem i første række, og fakta går frem for mavefornemmelser.
Sådan er strategien bag Knauf A/S' arbejde med at komme i øjenhøjde med både trælaster, byggemarkeder, store entreprenører, små tømrerfirmaer og helt ud til slutbrugerne. Vejen dertil er spækket med analyser og undersøgelser, så alle beslutninger kan træffes med redskaber baseret på viden og fakta og ikke ud fra tradition eller gamle vaner.

Og netop den strategi er baggrunden for, at Danske Byggecentre på sit årsmøde i går den 2. februar udnævnte Knauf til Årets Leverandør.

- Prisen, som vi selvsagt er meget glade for, er en anerkendelse af vores arbejde med at analysere både markedet og byggebranchen, siger adm. direktør Morten Ørnstrand-Søborg, Knauf A/S.

- Vi vil gerne opkvalificere den måde, vi samarbejder med kunder og partnere på, og jo mere vi kan gøre det ud fra indsigt og viden, jo mere kan vi bidrage til at skabe værdi i alle kædens led. Prisen er også et flot håndslag til alle de medarbejdere, der har bidraget og nu skal føre tankerne ud i livet, fremhæver Morten Ørnstrand-Søborg.

Antropologisk opdagelsesrejse
Knauf har været vidt omkring i sit analysearbejde. Der er både brugt traditionelle arbejdsmetoder som markedsresearch, market mapping og andre værktøjer hentet fra marketingfolkenes værktøjskasse, og mere utraditionelle værktøjer. Knauf har f.eks. sendt en flok antropologer på opdagelsesrejse blandt kunder, samarbejdspartnere og forhandlere.

Konkret har arbejdet ført til en række tiltag, som er eller bliver sat i værk. Knauf har f.eks. udviklet et nyt E-learning-univers, hvor kunder og partnere kan hente viden om produkter og løsninger. Et nyt koncept til rådgivning af håndværkerne er klar og der fokuseres på ergonomi, brugervenlighed og totalomkostninger.

- Analyserne har også bekræftet den trend, der har bidt sig fast gennem de senere år. Samtalekøkkener, jacuzzis og kæmpegrills er verden af i går, og vi fokuserer i stedet endnu mere på at skabe kvalitet i den nære hverdag. F.eks. ved at fokusere på lyd, lys og temperatur som afgørende for et godt boligmiljø, lyder det fra Morten Ørnstrand-Søborg.

Artiklen er en del af temaet Nyt fra byggecentrene.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.105