23948sdkhjf

Dalmose El-service er ikke længere lille og lokal

30 års-jubilar bruger mærkedag til at at se tilbage - og frem mod nye mål.
Den 1. november er det præcis 30 år siden, at en ung overmontør ved navn Tommy Sejr Møller etablerede sin egen lille, lokale el-installatørvirksomhed.

Han boede i den lille by Dalmose, og firmaet kom derfor til at hedde Dalmose El-Service A/S.

I løbet af tre årtier har det lille installatørfirma kontinuerligt vokset sig større og er i dag en ambitiøs virksomhed med domicil i Slagelse og nationale såvel som internationale virksomheder i kundekredsen.

Senest har Dalmose El-Service underskrevet en serviceaftale om vedligehold af Skandinaviens største solcelleanlæg på Lerchenborg Gods.

Rullende generationsskifte
Grundlæggeren er ikke længere en del af ejerkredsen. For halvandet år siden solgte Tommy Sejr Møller sine sidste aktier og arbejder i dag som overmontør i firmaet.

Med sin mangeårige erfaring bistår han de to nuværende ejere, Brian Petersen, der kom ind i 2015, og Ole Richter Christensen, der har været en del af virksomheden siden 2006.

- Vi har haft en stille og rolig overgang, siden Brian blev medejer. De kunder, der har været med fra starten, kommer derfor ikke til at lide afsavn, når jeg stopper i virksomheden. Nu tager de unge over, og jeg er sikker på, at virksomheden fortsætter sin positive udvikling i Brian og Oles hænder, fortæller Tommy Sejr Møller.

Nye ejere – nye fagområder
Lige siden begyndelsen har Dalmose El-Service A/S haft fokus på at have en bred kundeportefølje inden for landbrug, industri, offentlige institutioner og private virksomheder.

Med de to nye ejeres indtog er virksomheden begyndt at supplere de klassiske el-installationsopgaver med nye forretningsområder som solcelleenergi, energioptimering og sikring.

- De havde den nødvendige viden og de sproglige kompetencer, som disse fagområder kræver. Med deres mod på nye udfordringer og udvikling i kombination med min rutine har vi haft et fuldendt ledelsesteam, siger Tommy Sejr Møller.

Rekrutterer montører til en udviklingsrejse
Den gennemsnitlige anciennitet i Dalmose El-Service er høj, og flere af medarbejderne har været med i mere end 20 år.

Den kultur skal fastholdes, understreger bestyrelsesformand Finn Bøye Nielsen. Opskriften er et fokus på at vælge de rigtige medarbejdere og at være en attraktiv arbejdsplads i et marked, hvor konkurrencen om dygtige folk er stor.

- Det mærker vi vigtigheden af nu, hvor vi som vækstvirksomhed rekrutterer montører, der vil være med på en udviklingsrejse. Vores fokus sikrer, at vi vedbliver at have de rette kompetencer i huset til at servicere kunderne. Det er en central del af virksomhedens strategi, siger Finn Bøye Nielsen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.235