23948sdkhjf

Internetsucces skal overføres til Sverige

Web-virksomheden BilligVVS.dk går nu ind på det svenske marked. Ambitionen er at gøre projektet til en lige så stor succes i Sverige, som det har været i Danmark.
BilligVVS.dk rundede i sit seneste regnskabsår en omsætning på 100 mio. kroner, og stifter og direktør - Jesper Bunde-Pedersen - mener nu, at tiden er moden til at kigge mod udenlandske markeder:

- Vi har haft en ambition om at komme til udlandet i mange år, og vi har nu opnået en stabil forretning i Danmark over det seneste par år, hvor vi har opretholdt vores markedsandele. For at opnå yderligere vækst er vi nødt til at komme uden for Danmark og finde andre markeder, forklarer han til Erhvervsbladet.

I første omgang koncentrerer virksomheden sig om det svenske marked, hvor man på kort sigt regner med at kunne oparbejde en omsætningsandel på 10 %. På den lange bane har Jesper Bunde-Pedersen ambitioner om at gøre Sverige til en succes på niveau med Danmark, og går det efter planen, vil andre lande inden længe være i kikkerten - måske allerede til næste år:

- Lykkes vores mål om at opnå overskud i 2009, vil vi allerede her arbejde os videre mod flere markeder uden for Danmark, siger Jesper Bunde-Pedersen.

Den svenske portal - som går under navnet VVSochBAD.se - gik online den 1. december. Den rummer pt. 8.000 varenumre, men inden længe er det tal øget til 25.000.

Kilde: Erhvervsbladet

Kommenter artiklen (2)
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125