23948sdkhjf

SUV'erne stormer frem

Vellykket multibrand SUV-dag på Tirsbæk gods, med Autohuset Vestergaards otte forskellige bilmærker er et godt pejlemærke for den store SUV-interesse
Autohuset Vestergaard stod forleden bag en hel dag med fokus på det stærkt voksende SUV-segment. Bilkoncernen præsenterede otte forskellige bilmærker og i alt 15 forskellige SUV-modeller på gårdspladsen på Tirsbæk Gods, så der var fyldt godt op med blankpolerede SUV’er i alle prisklasser, lige fra den billige Dacia Duster til den luksuriøse Volvo XC90. Og det er netop meningen med arrangement; at der noget i alle prisklasser.

"For eksempel er det sjovt at få en tur i en Duster her i terrænet ved Tirsbæk, for selvom det er en billig 4x4, så klarer den sig rigtig godt i terrænet og er et fint alternativ til dyrere bilmodeller for jægere og andre, der er til udendørsliv", fortæller Michael Gadegaard, Kommunikations- og marketingdirektør i Autohuset Vestergaard A/S.

Michael Gadegaard er en tilfreds mand, for der er kommet langt flere tilmeldinger til arrangementet end de 250, der var målet. Derfor er han sikker på, at Vestergaard gentager succesen næste år.

"Vi har fået 500 tilmeldinger, så det er da helt sikkert noget, vi skal se på igen. Mange private kommer og kigger, men også mange virksomheder for at pege en firmabil ud", siger han.

Til arrangementet kunne de mulige kunder få en tur i det bakkede skovterræn omkring godset med en erfaren instruktør bag rattet og opleve, at de firehjulstrukne SUV-versioner godt kan klare sig væk fra de asfalterede veje.

"Det er helt vanvittigt, så meget SUV-markedet stiger. Typen tiltrækker det grå guld, de lidt ældre, der har nemmere ved at stige ind og ud af en SUV, men henvender sig også til de aktive yngre eller bare "sport-wannabies", der skaber en identitet med en sporty bil", forklarer Michael Gadegaard..

SUV-salget stiger fortsat
Selvom det stadig er mikro- og minibilerne, der sælger bedst, så er SUV’erne i J-segmentet forsat i stor fremgang. Afgiftsnedsættelsen fra 180 til 150 procent i slutningen af november 2015 har spillet ind på salget i år. I hele 2015 blev der således solgt i alt 9915 SUV’er i Danmark. Det svarer til 7 procent af det samlede salg, men i 2016 til og med august er der allerede solgt 16.914 SUV, svarende til 11 procent af det samlede salg.
Kilde: De Danske Bilimportører .













Artiklen er en del af temaet Varebiler.

Kommenter artiklen (1)
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112