Geniebelt åbner nye kontorer
Interessen har været stigende, lyder det fra virksomheden bag bygge-app.
Dermed sætter virksomheden yderligere skub i den globale ekspansion og målet om at effektivisere byggeriet ved hjælp af virksomhedens app, der integrerer de fleste dele af en byggesag i en digital platform, for alle projektets aktører - lige fra håndværker på pladsen til direktør.
- Vi har set en stigende interesse for vores platform i USA og Canada og vælger derfor nu at sætte yderligere skub i den kommercielle ekspansion. Vi oplever kunder oprette en profil, prøve vores gratis demo og derefter opgradere til den fulde platform, alt sammen uden at vi har talt sammen. Dette er kommet ind fra Australien, Tyskland, USA, Canada, Norge, England, Brasilien, Portugal og Indonesien. De bruger alle sammen præcis den samme platform, hvilket er en klar indikation af, at byggeriets udfordringer er globale og at Geniebelt har en platform, som løser denne udfordring, fortæller Ulrik Branner, kommerciel direktør og partner i Geniebelt.
Samme model for succes
Geniebelt har været to et halvt år undervejs. App’en af samme navn kom på markedet i november sidste år og har allerede brugere i over 20 lande – heriblandt England, USA, Australien, Angola, Portugal, Brasilien og Danmark.
Modellen for succes for de to nye salgskontorer er den samme. De første tre til fire måneder skal bruges på at gå i dialog med byggeriets lokale brancheforeninger og afholde møder med de største kunder. Derefter stiger omsætningskravet, og det efterfølgende år skal der være en vækst på 15-20 procent om måneden, forklarer Ulrik Branner.
- Vi kan se, at vi allerede nu har mange hundrede brugere i USA og Canada, så vi har ansat to folk der med kommercielt fokus. Desuden underskriver vi i dag ( mandag, red. ) kontrakter med to folk i Hong Kong, hvor vi også etablerer os. På den måde mærker vi styrken af vores model – vores software er nemt, at oversætte og derfor kan vi let accelerere til andre lande, siger han.
En stor del af Geniebelts markedsføring sker via sociale medier som Twitter, Facebook og Linkedin, hvor virksomheden finder sociale grupper i de forskellige lande, der har med byggeri at gøre.
Fakta – Geniebelt
Geniebelt blev stiftet for to et halvt år siden med det formål at ændre og udvikle den måde, byggeriets parter kommunikerer, samarbejder og koordinerer byggeprojekter på.Den 16 mand store virksomhed lancerede første del af platformen i november 2014.
Geniebelt håndterer byggeprojekter fra 10 mio. kroner og op til 600 mio. kroner med målet om at nedbringe projektomkostningerne med 46 procent.
Geniebelt er en digital platform til byggesektoren, der blandt andet kan skabe overblik over projekter, administrere projektets dokumenter, registrere løste opgaver og skabe overblik over tidsplanen
Målgruppen er primært byggeledere og bygherrer.