ACO Nordic vokser hurtigere end markedet
Et godt samarbejde med distributionskanaler, grossister og trælaster er opskriften på succes, siger direktør.
2
Billeder
ACO Nordic har blandt andet leveret linjedræn til Kvæsthusprojektet i Københavns Havn. Foto: ACO Nordic
Omkostningerne til salg og administration er på samme niveau som året før, og det er en medvirkende årsag til den kraftige vækst i resultatet.
- ACO vokser mere end den generelle markedsudvikling, og vi tager markedsandele på flere områder. Det skyldes navnlig et rigtig godt samarbejde med vores distributionskanaler, grossister og trælaster. Hvor 2014 var et omstillings år, har medarbejderne i 2015 haft fokus på at køre ACO Nordic ind i vækstsporet. Væksten er resultatet af en god og solid holdindsats, siger administrerende direktør Hans Olsen.
Han kan se tilbage på et år, hvor det er lykkedes at vinde flere større opgaver inden for forretningsområderne ”Surface Water Management” og ”Building Water Management”. Ifølge Hans Olsen bliver ACOs afløbsløsninger i stigende grad valgt til af bygherrer, rådgivere og anlægsentreprenører. Det er en udvikling, som vil fortsætte, forventer han.
- På VVS-markedet har vores ”Hygiene First”-filosofi ført til flere store projekter, hvor afløbsløsningerne er designet og udviklet til projekterne med udgangspunkt i ønsket om sikker vandhåndtering og god hygiejne i storkøkkener og fødevareproduktion, siger Hans Olsen.
I 2016 investerer ACO Nordic i fortsat vækst. Det sker blandt andet med ansættelse af specialister til projektsalg, som skal rådgive bygherre og rådgivere, styrkelse af samarbejdet med grossister og trælaster samt forstærkning af markedsføringsindsatsen.
Væksten og den øgede indtjening er fortsat i de første måneder af 2016, og for hele året forventer Hans Olsen en forbedring af resultatet fra 2015.
ACO Nordic A/S er en del af ACO Nordic Group A/S, som også omfatter Plastmo, Hvidbjerg Vinduet og ACO i Sverige, Norge, Finland og Baltikum.