Mipim er med til at sende Danmark i front
Den franske ejendomsmesse har vist sig at være det rigtige sted til at markedsføre Danmark over for potentielle investorer, mener Byggesocietetet.
Byggesocietetet har med mange aktiviteter skabt kontakt til en lang række potentielle investorer. Der var således fulde huse, da den danske stand officielt åbnede tirsdag eftermiddag med lanceringen af Greater Copenhagen.
Gennem et samarbejde med Copenhagen Capacity om en fælles markedsføring af regionen på begge sider af Øresund har parterne gjort deres til at sikre den danske bygge- og ejendomsbranche den stærkest mulige opstilling i Cannes.
- Jeg er ikke i tvivl om vigtigheden af, at vi i bygge- og ejendomsbranchen står sammen om at få sat et solidt aftryk i Cannes, og det er godt at se, at så mange bakker op om den danske stand, siger landsformand Tony Christrup, Byggesocietetet.
Nordic Lounge trak stort publikum
Der var ligeledes fyldt op, da Byggesocietetet i samarbejde med partnere bød inden for til årets Nordic Lounge hvor branchens fremtidsmuligheder var til debat. Flere end 400 branchefolk mødte frem.
Byggesocietetet var desuden vært ved Ejendomsløbet, som i samarbejde med Skanska blev skudt i gang onsdag morgen. Trods regn og blæst var mere end 100 morgenfriske løbere mødt op med Københavns overborgmester Frank Jensen i spidsen.
- Ejendomsløbet må siges at være blevet en tradition og et sandt tilløbsstykke. Igen i år oplever vi et rekord stort antal tilmeldte – folk er endda så ivrige efter at deltage, at de allerede inden vi sender invitationen ud spørger, hvor og hvornår det er muligt at tilmelde sig. Og med den efterspørgsel er jeg sikker på, at vi gentager succesen næste år, siger Tony Christrup.
Mipim slutter officielt fredag.