B2B-specialist skal udvikle Optimera
Christian Herbert bliver ny kommerciel direktør i byggemarkedskæden Optimera. Han kommer fra emballagebranchen.
Han har senest, i en stilling som Vice President Sales & Marketing, medvirket til at skabe milliardoverskud i emballagevirksomheden Hartmann, som fra 2013 til 2014 forbedrede sit resultat med 17 procent.
Det er i særlig grad Christian Herberts kompetencer inden for forandringsledelse og B2B, der har gjort ham interessant for Optimera. Virksomheden, der indgår i Saint-Gobain Distribution Denmark sammen med blandt andre VVS-grossisten Brødrene Dahl, har en ambitiøs vækststrategi, som kræver mod til at tænke nyt. Christian Herberts vigtigste opgave er at føre virksomheden igennem denne proces.
- Byggemarkedsbranchen er under konstant forandring, og flere aktører genopfinder sig selv for at følge med udviklingen og være ’top of mind’ hos kunderne. Det er en enormt spændende udfordring for mig, siger Christian Herbert.
Foruden sine knap fem års ansættelse hos Hartmann har Christian Herbert blandt andet været marketing- og salgsudviklingsdirektør i Carlsberg Breweries og forretningsudviklingsdirektør i Tetra Park.
Jesper Faurholdt, CEO i Saint-Gobain Distribution Danmark, ser frem til at få Christian Herbert ombord:
- Jeg har siden sommeren 2015 selv varetaget ansvaret som kommerciel direktør i Optimera, så jeg ved, hvor mange interessante ledelsesopgaver, der venter Christian i hans nye stilling. Jeg er utroligt glad for, at vi får så kompetencestærk en leder ind i virksomheden, og jeg er overbevist om, at det er det helt rigtige match for Optimeras fremtid, siger Jesper Faurholdt.
Christian Herbert efterfølger Flemming Krighaar, der fratrådte stillingen som kommerciel direktør i fjor.
Optimera har i dag 15 byggecentre i Danmark og et enkelt i Grønland.