Mere effektivt byggeri med sms
30 % af tiden på byggepladserne går med spildtid. Bl.a. fordi der mangler overblik over hvornår byggematerialerne leveres. For at gøre arbejdsdagen endnu mere effektiv har STARK derfor indført en ny og personlig sms-service.
Med STARKs nye sms-service undgår håndværkerne spildtid. Tid, som i stedet kan omsættes til effektiv arbejdstid med det, der er vigtigst: nemlig byggeriet.
Men hvorfor ikke bare telefonere som i gamle dage, vil nogle nok spørge.
- Vi har gennem kundeanalyser konkluderet, at når det drejer sig om formidling af informationer som fx tidspunktet for materialeleveringer, så foretrækker mange, at modtage informationen gennem en sms-besked i stedet for et telefonopkald. Det skyldes, at håndværkeren ofte er travlt beskæftiget med arbejdsopgaver på fx tagkonstruktionen, eller han sidder måske i byggemøde. Derfor er det mere belejligt for ham, at modtage informationen gennem sms frem for at blive forstyrret ved et telefonopkald, forklarer STARKs administrerende direktør, Lars Hansen.
38 % stigning
At STARKs sms-service dækker et aktuelt kundebehov vidner opgørelsen for den seneste udvikling om: alene fra januar til marts måned er antallet af afsendte sms-beskeder fra STARK til kunderne steget med 38 %. Servicen har en væsentlig indflydelse på kundernes tilfredshed og Lars Hansen er tydeligvis tilfreds med udviklingen:
- Vores mission står lysende klar: vi vil give håndværkere landet over de bedste betingelser for at udføre godt og profitabelt byggeri. Så fælles for tilbuddene i vores brede servicepakke er, at de er udviklet til at øge produktiviteten, lønsomheden og arbejdsglæden for de professionelle håndværkerkunder. Den stigende efterspørgsel på vores sms-service er en bekræftelse af, at der er et effektivt behov for teknologiske ydelser, der er med til at gøre hverdagen lettere for den professionelle håndværker.
Sms-service er gratis og alle kan tilmeldes i STARKs 88 trælast- og byggematerialeforretninger.
Kilde: Stark