23948sdkhjf

Virksomheder skal være konkursklar

En kundes pludselige konkurs midt i en opgave må ikke slå benene væk under din virksomhed. Du skal kunne aflæse faresignalerne og handler derefter.
Det medførte panik hos de mange underentreprenører, der havde Pihl som den store fødemaskine, og nogle af dem endte ved siden af Pihl på konkurskirkegården. Men sådan behøver det ikke være.

Det skriver Licitationen-Byggeriets Dagblad.

Byggefirmaerne skal tager deres forholdsregler - både før og efter en kundes konkurs, lyder de gode råd fra en advokat med speciale i konkurser. Også Dansk Byggeri har et par gode råd til virksomhederne.

Begge er enige om, at det første man skal gøre, når konkursnyheden rammer, er at handle konstruktivt og fremadrettet.

- Virksomhederne skal reagere hurtigt. De skal henvende sig til kurator eller bygherre og stille sig til rådighed til at løse den opgave, de var i gang med. Opgaven skal jo som regel løses, og det vil alt andet lige være en fordel for alle parter, at der er dem, der kender opgaven, der gør den færdig. På den måde kan virksomheden få nogle penge hjem, siger Per Hald, der er advokat og partner i advokatfirmaet Brandt og Lauritzen til Licitationen-Byggeriets Dagblad.

tøtte

Læs hele artiklen på licitationen.dk (kræver abonnement)
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081