Virksomheder skal være konkursklar
En kundes pludselige konkurs midt i en opgave må ikke slå benene væk under din virksomhed. Du skal kunne aflæse faresignalerne og handler derefter.
Det skriver Licitationen-Byggeriets Dagblad.
Byggefirmaerne skal tager deres forholdsregler - både før og efter en kundes konkurs, lyder de gode råd fra en advokat med speciale i konkurser. Også Dansk Byggeri har et par gode råd til virksomhederne.
Begge er enige om, at det første man skal gøre, når konkursnyheden rammer, er at handle konstruktivt og fremadrettet.
- Virksomhederne skal reagere hurtigt. De skal henvende sig til kurator eller bygherre og stille sig til rådighed til at løse den opgave, de var i gang med. Opgaven skal jo som regel løses, og det vil alt andet lige være en fordel for alle parter, at der er dem, der kender opgaven, der gør den færdig. På den måde kan virksomheden få nogle penge hjem, siger Per Hald, der er advokat og partner i advokatfirmaet Brandt og Lauritzen til Licitationen-Byggeriets Dagblad.
tøtte
Læs hele artiklen på licitationen.dk (kræver abonnement)