Nyt værktøj sikrer dialog mellem kunde og mester
Byggestart.dk har lanceret nyt beskedværktøj, som bl.a. skal sikre en fornuftig forventningsafstemning mellem opgavestiller og håndværksmester
En af de opgaveportaler, som er helt fremme i skoen er byggestart.dk, som er en del af virksomheden HentTilbud. Her har kommunikationsansvarlig, bygningskonstruktør
Camilla Vinkel og kommunikationsmedarbejder Lone Engberg arbejdet intenst på det, der er de allermest centrale elementer på opgaveportaler, nemlig dialog og forventningsafstemning.
Det skriver Mester Tidende.
- For at håndværksmesteren oplever en "god byggesag" skal han selvfølgelig skabe noget bundlinje.
Men før han kommer så langt er det vigtigt, at han har afstemt forventningerne med kunden. Dialogen mellem håndværksmesteren og kunden er så afgørende, at vi på Byggestart.dk tilbyder håndværksmestrene og deres kunder et beskedværktøj, hvor de let og ubesværet kan kommunikere om opgaven både før under og efter byggesagen, forklarer Camilla Vinkel og tilføjer, at beskedværktøjet også kan bruges som dokumentation for, hvad der er aftalt og hvilke ekstra-arbejder eller ændringer, der evt. kommer til i byggeforløbet.
- Beskedværktøjet er så at sige en hotline mellem kunde og håndværkere - og den fungerer på både pc, tablets og smartphones, fremhæver Camilla Vinkel over for Mester Tidende.
Kun Tophåndværkere
Det nyudviklede beskedværktøj er imidlertid blot en del af den pakke, Byggestart.dk tilbyder de håndværksmestre, der vil have del i de mange opgaver, som formidles på portalen.
Udover, at Byggestart.dk formidler og fordeler opgaver, så tilbyder man også håndværksmestrene en profilside, hvor de kan vise referencer og hvor de kunde-bedømmelser, som er en del af konceptet bag Byggestart.dk, offentliggøres. Profilsiden bliver samtidig søgeoptimeret og kan f.eks. også ligge som et link på håndværksmesterens hjemmeside, så han kan markedsføre sig effektivt på baggrund af sine kunde-bedømmelser.
De håndværkere der har succes hos os er dem der får mange og gode bedømmelser fra kunderne. De bliver mere og mere afgørende i forhold til når en kunde skal vælge sin håndværker. Derfor vil vi give dem med gode bedømmelser betegnelsen Tophåndværker. Dermed sikrer vi os, at kunderne får kontakt til en håndværksmester, der leverer kvalitetsarbejde til aftalt pris og tid. sigerdirektør Michael Pedersen, Byggestart.dk, til Mester Tidende.
For at give håndværksmestrene mulighed for at målrette deres virksomhed til konkrete spidskompetencer, har mestrene på Byggestart.dk mulighed for at indikere om de f.eks. især tager sig af vinduesudskiftninger eller om de er f.eks. er specialister i tagopgaver o.a.
- Dermed giver vi også opgavestillerne mulighed for at vælge blandt specialister helt ned på lokalområde-niveau, forklarer Michael Pedersen.
100.000 opgaver
På Byggestart.dk er der flere veje, der fører frem til opgaverne for håndværksmestrene.
Fælles for de forskellige muligheder er, at det skal være så nemt som muligt for mestrene at håndtere kontakten med kunderne. Derfor er det afgørende, at virksomhedens kompetencer matcher de opgaver, som kunderne har behov for. Eller omvendt, for den sags skyld.
- Vi vil gerne være med til at markedsføre og profilere Tophåndværkerne, så de kan bruge deres gode omdømme til at få flere opgaver.
Og der er masser af opgaver at vælge imellem. Sidste år formidlede vi mere end 50.000 opgaver og i år forventer vi at håndtere op i mod 100.000 opgaver, oplyser Michael Pedersen.
På Byggestart.dk ligger en række meget informative video-film, som kort og præcist beskriver hvilke muligheder håndværksmestrene har for at få del i de mange opgaver - og de vigtige topbedømmelser fra kunderne.