Bauhaus har godt fat i erhvervskunder
Bauhaus Proff-koncept er i stor vækst. På blot ét år er tilgangen af erhvervskunder fordoblet. Nu rulles konceptet ud til alle kædens 16 byggevarehuse
- Vi startede for nogle år tilbage med at analysere kundernes ønsker og behov. Vi fandt ret hurtigt ud af, at det ikke kun er byggekunder, der efterspørger erhvervsfordelene hos Bauhaus. Derfor etablerede vi på Bauhaus Proff, som omfatter alle typer erhvervskunder med et momsnummer, siger Jan Galle, erhvervschef hos Bauhaus.
Bred skare af erhvervskunder
Den nye satsning ser ud til at have været en god beslutning. Nu handler en langt bredere skare af erhvervskunder nemlig i Bauhaus.
- Vores Proff-kunder har udviklet sig til at være en bred repræsentation af forskellige liberale erhverv. Vi møder nu både frisører, advokater, tandlæger og skoler i vores varehuse. Og den professionelle kundegruppe ser ud til at fortsætte med at vokse, siger Jan Galle.
Det er bl.a. varer som rengøringsmidler, maling, LED-pærer, planter og plastkasser, som de nye kunder køber i Bauhaus.
- Med 120.000 varenumre kan Bauhaus tilbyde et bredt sortiment og en større leverancesikkerhed. Det er attraktivt for mange af vores kunder, for så slipper de for at køre flere steder hen, forklarer Jan Galle.
En enkel tilgang til tingene
Udover det store udvalg af varer har strategien også været at lave et enkelt koncept, der er til at forstå.
- Det skal være enkelt at handle hos os og nemt at forstå, hvad man har af fordele. Derfor tilbyder vi eksempelvis samme rabat på alle varer også tilbuds- og kampagnevarer, siger Jan Galle.
Samtidig har kunderne fået adgang til en ny webportal via Bauhaus hjemmeside, hvor de kan finde deres kundedata, søge i tilbud og ordrer, se fakturaer osv. En enkel og overskuelig service på nettet har netop vist sig at være meget vigtig for erhvervskunderne og især skoler og institutioner har haft glæde af den.
tøtte