Fyringer ender ofte i personlige kriser
Landets arbejdsgivere er ikke ordentligt rustet til at tage hånd om fyrede medarbejdere. En undersøgelse foretaget af Krifa viser, at seks ud af ti ender i en krise efter en fyring
For den fyrede lønmodtager kan det ligefrem betyde, at man bliver kastet ud i en personlig krise. Og landets arbejdsgivere er langt fra rustet til at tage ordentligt hånd om de fyrede medarbejdere.
Det skriver Licitationen-Byggeriets Dagblad
- Arbejdsgiverne er meget nervøse for processen. Det er jo aldrig behageligt for dem. For lønmodtagerne bliver det derfor ofte oplevet som meget abrupt og uden ordentlig vejledning og opfølgning fra arbejdsgivers side, siger Gitte Hess, viceforretningsfører i 3Fs A-kasse til Licitationen-Byggeriets Dagblad.
Hos 3F har man ikke tal på, hvor mange af forbundets medlemmer, der ender i en krise som følge af en fyring, men en undersøgelse foretaget af Krifa viser, at seks ud af ti ender i en krise efter en fyring. Undersøgelsen baserer sig på 1.350 samtaler, som Krifas jobtrivselskonsulenter har haft med et bredt udsnit af danske lønmodtagere.
tøtte