Lindpro lander aftale på Hilton
Teknik- og servicevirksomheden Lindpro har netop landet en treårig facility servicekontrakt med lufthavnshotellet Hilton Copenhagen Airport.
Det betyder, at Lindpro kommer til at varetage alt fra køling, ventilation, sprinkler, varmesystemer og VVS til ABA og AIA på det 15 etagers høje hotel, der rummer 382 værelser fordelt i den 32.000 m² store ejendom, som Lindpro allerede har et indgående kendskab til. Teknikvirksomheden var nemlig med til at bygge det 14 år gamle hotel og har siden da udført el-service på ejendommen.
- Vi glæder os til at overtage den fulde service på bygningen. Vi ser et stort potentiale i denne type aftaler, fordi vi får bragt alle vores kompetencer i spil - helt i tråd med vores strategi om at være mere end en traditionel el-installatør og kunne tilbyde vores kunder totalløsninger på tekniksiden. Samtidig giver aftalen os endnu mere viden og erfaring inden for facility services, som er et relativt nyt marked i Danmark, siger regionschef i Lindpro, Lars Kent.
Store forventninger til Lindpro
Hidtil har hotellet benyttet enkeltleverandører til de løbende vedligeholdelsesopgaver. Med en facility aftale, hvor både udførsel, opfølgning og fakturering samles hos én leverandør, forventer hotellet en nemmere hverdag, lyder det fra hotellets Chief Engineer, Henrik Hertz, der er ansvarlig for den daglige drift og vedligehold af hotellet:
- Vi har store forventninger til Lindpro som samarbejdspartner. Vi er for eksempel allerede i gang med at udskifte lyskilder i lobbyen og restauranten til LED-belysning og forventer, at Lindpro vil være os en aktiv rådgiver og komme med flere gode idéer og anbefalinger til nye tekniske løsninger, der kan bidrage til såvel drifts- som energioptimering. Samtidig ønsker vi at sikre os mod nedbrud af enhver art, for vores gæsters komfort er altafgørende for os. Vi tror på, at Lindpro kan løfte denne opgave for os, netop fordi de kender ejendommen og ved, hvordan vi drifter i dagligdagen.