23948sdkhjf

Æresmedalje til Rockwool-selskab

Roxul, der er Rockwool-koncernen brohoved i USA og Canada, har modtaget HKH Prins Henriks Æresmedalje.
Torsdag den 18. september kunne Kronprinsen overrække Eksportforeningens Diplom og HKH Prins Henriks Æresmedalje til Roxul for sin rolle i Rockwool-koncernens udvikling på de nordamerikanske markeder.

- Roxul har udvist imponerende vækstrater på især det canadiske marked over de sidste mange år. Derfor er de en rollemodel for danske virksomheder, der vil ind på det nordamerikanske og canadiske marked. De deltager flittigt i arrangementer ved ambassader og handelskontorer, og de har arbejdet med markederne længe, hvilket betyder, at de har opbygget en stærk knowhow om den lokale forretningskultur, som de deler i relevante netværk, siger Morten Siem Lynge, handelschef på generalkonsulatet i Canada.

FAKTA:
Eksportforeningens Diplom og HKH Prins Henriks Æresmedalje
– Prisen tildeles personer eller danske virksomheder med hjemsted i udlandet.

– Prisen gives som anerkendelse for en fremragende indsats for at fremme afsætningen af danske produkter og tjenesteydelser i udlandet over en årrække.

– I 2013 blev Eksportforeningens Diplom og HKH Prins Henriks Æresmedalje overrakt 19 gange, og modtagerne repræsenterer danske virksomheder på markeder over hele verden.

– Læs mere på www.exportaward.dk
Roxul, der har hovedkvarter i Milton nær Toronto, Canada, har tre produktionsfaciliteter i Canada og USA. Herfra leverer de til det canadiske, amerikanske og mexicanske marked. Eksportforeningens Diplom og HKH Prins Henriks Æresmedalje blev overrakt ved en frokost for danske virksomheder og repræsentanter i forbindelse med Kronprinsparrets besøg i Canada.

Står for væksten på et halvt kontinent
Roxul har de seneste år oplevet en imponerende vækst på det canadiske og det amerikanske marked.

- I 2013 har de canadiske fabrikker meldt udsolgt, og derfor har Roxul været nødt til at importere fra Europa for at levere til alle kunder,” siger Morten Siem Lynge og fortsætter:

- I begyndelsen af 2014 åbnede Roxul deres første fabrik i USA. Med det forventer Roxul at kunne fortsætte deres tocifrede vækstrater på det nordamerikanske marked. Det betyder også, at Roxul har udvidet sin stab, som i 2014 har rundet 800 medarbejdere.

Og forventningerne til det nordamerikanske marked er høje:

- Et mere mættet europæisk marked betyder, at Rockwool-koncernen forventer, at det nordamerikanske marked skal opnå højere vækst end det europæiske. Den nye fabrik i Mississippi skal gøre det muligt at øge produktionen, møde efterspørgslen og dermed øge Roxul markedsandelen, afslutter Morten Siem Lynge.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094