23948sdkhjf

Danskerne mere åbne for douchetoiletter

Bidét, rumpeskyl eller douchefunktion. Kært barn har mange navne, og gennem de seneste år, hvor douchetoilettet har gjort sit indtog på det danske marked, har flere danskere fået mod på den særlige toilettype.
Næsten tre ud af fire danskere kender i dag til douchetoiletter. Men én ting er kendskab til produktkategorien, noget andet er holdningen til selve produktet.

Danskernes holdning til douchetoilettet udvikler sig dog også i positiv retning. Det viser en undersøgelse, som analysefirmaet YouGov har gennemført for VVS-producenten Geberit i foråret 2014. Faktisk viser analysen, at hver sjette dansker ville foretrække et toilet med indbygget douchefunktion på deres fremtidige badeværelse, hvis de helt frit kunne vælge.

Douchetoilet på festival
Selvom der kan være langt fra drøm til virkelighed, blev danskernes åbenhed over for moderne toiletteknologi bekræftet på årets Smukfest i Skanderborg. Begejstringen for ægte toiletluksus var nemlig ikke til at tage fejl af, da gæsterne på årets festival fik mulighed for at prøve Geberits AquaClean-toiletter på særlige luksustoiletter rundt om på festivalpladsen.

Luksus til de voksne
Voksenlivet byder på badrenovering. YouGovs analyse for Geberit viser i hvert fald, at renovering af badeværelset typisk planlægges af danskere over 35 år, der bor i parcelhus eller villa og som har store børn eller børn, der er flyttet hjemmefra.

Og hele 40 procent af respondenterne over 35 år drømmer om at opgradere toilettet med en doucheversion. Af dem foretrækker de fleste en væghængt model.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093