23948sdkhjf

Vejle-firma vinder stor ordre på Urban Mediaspace Aarhus

I skarp konkurrence med fire andre inviterede leverandører har SolarElements fået til opgave at levere sit hidtil største solcelleanlæg.
Mange års erfaring med projektledelse fra blandt andet FN Byen i København og Navitas på Aarhus Havn har ifølge salgschef Per Thomassen været afgørende for, at SolarElements er valgt som leverandør af et 3.300 m² stort solcelleanlæg til Urban Media Space Aarhus. Byggeriet opføres på Aarhus Havn for et samlet budget på 1,9 mia. kr.

- Vi har bevist, at vi kan løfte meget store projekter professionelt og effektivt. Alectia, der er rådigiver på Urban Mediaspace Aarhus, har utvivlsomt skelet til de resultater, vi har opnået på andre byggerier, da de inviterede os til at byde. Derefter afleverede vi et tilbud, der på teknik, design og service levede op til bygherrens forventninger. Det æstetiske resultat er meget vigtigt for arkitekten Schmidt Hammer Lassen, og de var meget tilfredse med vores forslag, fortæller Per Thomassen.

I udbudsmaterialet lagde Alectia op til dialog om alternative løsningsforslag, hvilket har givet tilbudsgiverne mulighed at præsentere løsningsforslag uden at være bundet af et stramt udbud. Det er en stor fordel, mener Per Thomassen.

- En kerneydelse i SolarElements er rådgivning og projektledelse. Men vores tekniske erfaring og know how kan vi mange gange komme med alternative forslag og optimere udbyttet af et solcelleanlæg. En standardløsning er sjældent særlig attraktiv, siger han.

Nyt montagesystem optimerer slutresultatet
På Urban Mediaspace Aarhus har SolarElements valgt at placere solcelleanlægget mod øst/vest i ’hundehusform’. På den måde kan solcellepanelerne ifølge Per Thomassen stå tættere og udnytte kvadratmeterne på taget bedst muligt. Hundehusformen forenet med et nyt montagesystem betyder, at solcelleanlægget ligger meget tæt på tagdugen.

- Løsningen er meget aerodynamisk. Vinden suser populært sagt hen over anlægget. Det betyder, at der ikke skal være så mange befæstningspunkter, forklarer Per Thomassen.

Urban Mediaspace Aarhus forventer at opnå en samlet årlig besparelse på 830.000 kr. gennem de energibesparende tiltag, der er indarbejdet i projektet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078