God start for VVS-firmas netsatsning
Eksperimenter med den digitale udvikling er en fast del af Vestkystens VVS i Thy, hvor tilstedeværelse på nettet er med til at løfte kendskab til firmaet og dermed salget.
Sidste år lancerede Vestkystens VVS en netbutik med VVS-produkter, og firmaet melder nu om fin interesse for den digitale satsning.
Læs mere: VVSer vil kombinere netbutik og opgaver.
Netsatsningen er både er med til at give kunderne et overblik over, hvad VVS-firmaet tilbyder, og er samtidig en modvægt til de store grossisters netsalg. Salg er dog langt fra eneste mål for webbutikken:
- Det drejer sig jo om behov. Vi sælger jo ikke varer i den forstand. Som jeg ser det, er vores hjemmeside et led i en langvarig bearbejdning af kundeemner og opbygning af et kendskab til vores virksomhed. Navnet Vestkystens VVS skal gerne brænde sig fast hos dem, der kommer på hjemmesiden og resultere i, at det er os, de ringer til, når de skal have en vvs-opgave udført, siger Henrik Dissing, den ene af VVS-firmaets to ejere, til DS-bladet.
Aktivitet giver resultater
Udgifterne til netbutikken, der er en integreret del af Vestkystens VVS’ hjemmeside, har været begrænset. Til gengæld bruges der megen tid på at holde webbutikken opdateret. Og det giver både respons fra kunder, forklarer Henrik Dissingtil DS-blandet og uddyber, at der er mellem 100 og 300 besøgende dagligt på firmaets hjemmeside.
De digitale arbejde har også fået en ekstra dimension, idet Vestkystens VVS for nyligt blev aktiv på facebook. Aktivitet her kan ifølge firmaets anden ejer, Torben Flye Jensen, også aflæses på besøgstallet på selve hjemmeside. Om det smitter af på salget i netbutikken, kan han dog ikke svare på.
Vestkystens VVS har 17-18 medarbejdere. 60-70 procent af firmaets kunder er private. Resten kommer fra arbejde med i industri.