Grossist: Drop budkørsel og brug tiden hos kunden
Installatørerne bør optimere tiden hos kunden og se på muligheder for mere salg frem for at bruge tiden på at hente manglende reservedele, lyder det fra direktør i Solar.
Jimmi Berg, direktør - VVS i Solar Danmark, hvor man oplever, at mange installatører bruger konceptet Fastbox, som blev lanceret for et års tid siden, dagligt eller flere gange om ugen.
I stedet for at sidde i bilen kan VVSeren så bruge ventetiden til at identificere energibesparende løsninger, som er kan sikre mersalg og dermed indtjening samt kunder med en oplevelse af god rådgivning om de varmetekniske installationer. Eksempelvis kan installatørerne tilbyde kunden et gratis energitjek af de eksisterende installationer, lyder opfordringen fra Solar.
- Med Solars Blue Energy koncept bliver installatørerne trænet i at gennemføre energitjek, som jo netop har til formål at spotte de energislugende installationer, samt at rådgive kunden i hvor der kan spares på energien. Der er nemlig masser af muligheder for at spare på el, vand og varme. Som led i energitjekket udarbejder installatøren herefter et tilbud på de konkrete Blue Energy-løsninger, som betyder energibesparelser og værdi til kunden, og det må siges at være en win win situation for begge parter understreger Jimmi Berg, direktør – VVS, Solar Danmark.