23948sdkhjf

Grossist: Drop budkørsel og brug tiden hos kunden

Installatørerne bør optimere tiden hos kunden og se på muligheder for mere salg frem for at bruge tiden på at hente manglende reservedele, lyder det fra direktør i Solar.
Hvis installatørerne skal bevare deres konkurrenceevne i fremtiden, er der ikke længere råd til, at VVS-montørerne anvendes som vognmænd, og selv henter varerne til en akut opgave i storbyerne. Turen koster dyrt, og det ønsker ingen kunder betale for. Sådan lyder det fra grossisten Solar Danmark, der oplever, at flere VVS-firmaer anvender leverancer med grossistens Fastbox-koncept.

I stedet for at sidde i bilen kan VVSeren så bruge ventetiden til at identificere energibesparende løsninger, som er kan sikre mersalg og dermed indtjening samt kunder med en oplevelse af god rådgivning om de varmetekniske installationer. Eksempelvis kan installatørerne tilbyde kunden et gratis energitjek af de eksisterende installationer, lyder opfordringen fra Solar.

- Med Solars Blue Energy koncept bliver installatørerne trænet i at gennemføre energitjek, som jo netop har til formål at spotte de energislugende installationer, samt at rådgive kunden i hvor der kan spares på energien. Der er nemlig masser af muligheder for at spare på el, vand og varme. Som led i energitjekket udarbejder installatøren herefter et tilbud på de konkrete Blue Energy-løsninger, som betyder energibesparelser og værdi til kunden, og det må siges at være en win win situation for begge parter understreger Jimmi Berg, direktør – VVS, Solar Danmark.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111