Duravit fortsætter fremgangen
Større internationalisering, vellykket lancering af nye produkter og investeringer i moderne
produktionsteknologi gav fornyet fremgang for Duravit i 2012.
til året før for Duravit-koncernen. Dermed fortsætter CEO Frank Richter de flotte økonomiske resultater i sit første år i spidsen for den internationale producent af designbadeværelser.
- Vores succes på markedet afspejles i vores gode økonomiske udgangspunkt, og det giver os de bedste rammer for at etablere koncernen på nye nationale og internationale markeder i fremtiden, lyder det
fra Frank Richter.
- Vi vil fortsætte med at styrke vores brand ved et stadigt fokus på originalt design, innovativ teknologi og høj kvalitet, tilføjer han.
Nye produkter hitter i Danmark
Også i Danmark har Duravit haft en stabil udvikling.
- Kunderne har taget rigtig godt imod flere af de nye Philippe Starck designede produkter, som vi har bragt til markedet i løbet af 2012. Det drejer sig om såvel bidettoilettet SensoWash, badekar, væghængte toiletter samt nye varianter af køkkenvaske, fortæller administrerende direktør i Danmark, Jesper Langberg.
- Desuden kan vi mærke, at efterspørgslen efter kvalitet og design i projekter og større renoveringsopgaver er øget, fortsætter han.