23948sdkhjf

Servicevirksomhed bliver del af energiselskab

Opkøbet omfatter ikke firmaets VVS-gren

Som et led i at styrke sin position på markedet for varmeløsninger har energiselskabet DCC Energi købt den familieejede varmeservicevirksomhed, Søberg Energiservice. 

Med opkøbet af Søberg Energiservice, der fortsætter under navnet DCC Energiservice, overtager DCC Energi en af landets største, uafhængige varmeserviceforretninger. Dermed træder energiselskabet, der blandt andet står bag Shell tankstationerne i Danmark, endnu et skridt tættere på slutkunderne med et nyt forretningsområde.

- Sammen har Søberg Energiservice og DCC Energi tusinder af kunder i hele landet. Med opkøbet har vi etableret en landsdækkende serviceforretning, der naturligt vil betjene både eksisterende og nye gas-, olie- og varmepumpekunder, og som sideløbende kan være tæt på kunderne i deres valg af varmeløsninger i fremtiden, siger Lena Løwe Sørensen, direktør for nye energiformer i DCC Energi.

DCC Energiservice vil håndtere service og eftersyn hos eksisterende og fremtidige olie- og gas- og varmepumpekunder, og får også en central rolle i forhold til rådgivning og service omkring fremtidens energiløsninger hos private og virksomheder. Herunder kunderne i DCC Energis nye varmepumpeforretning, som blev lanceret i januar 2023.

Opkøbet omfatter ikke Søberg VVS, der fortsætter som DCC Energis samarbejdspartner på installation af varmepumper.

 Store overvejelser

Søberg Energiservice har i mere end 30 år beskæftiget sig inden for varmeservice. Beslutningen om at sælge Søberg Energiservice har derfor også krævet store overvejelser, forklarer Kjeld Søberg, der hos DCC Energi fortsætter som daglig leder med kontakt til kunder og medarbejdere.

- I alle årene har det for os handlet om at udvikle forretningen – og dermed også medarbejderne. Så sikkerheden for, at alle medarbejdere kan fortsætte og dygtiggøre sig i det nye setup, har været meget vigtigt for, at aftalen faldt på plads. Derudover har det været vigtigt for os at bevare den lokale nærhed og relation til kunderne samtidig med, at vi øger specialiseringen inden for vores kernekompetencer, siger han.

Opkøbet omfatter kørende teknikere, kundeservicemedarbejdere og tusinder af kunder i hele Danmark. 

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094