23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Åbent brev: I TilbudsDanmark ønsker vi endnu mere samarbejde

Offentlige udbud er i fokus som aldrig før, og det har gjort samarbejdet mellem udbuds- og tilbudssiden endnu vigtigere. Derfor samlede eksperter og deltagere på Tilbudskonferencen 2024 deres vigtigste erfaringer og anbefalinger. Resultatet? Et åbent brev til UdbudsDanmark.

Hvorfor et åbent brev?

I disse år er der stort fokus på offentlige udbud, og med god grund, da mere end 16% af Danmarks BNP bruges på offentlige indkøb. Men bag ethvert succesfuldt udbud står altid mindst ét professionelt tilbud, der sikrer det bedste resultat. Derfor afsluttede vi Tilbudskonferencen 2024 med en åben dialog mellem deltagere og talere. Her blev der udvekslet værdifulde erfaringer og anbefalinger, som vi nu har samlet i et åbent brev til UdbudsDanmark.

De vigtigste punkter fra vores dialog

Under den åbne dialog på konferencen blev der delt vigtige indsigter og forslag til, hvordan samarbejdet mellem TilbudsDanmark og UdbudsDanmark kan styrkes fremadrettet:

  • Mere tid til tilbudsgivning: Kvaliteten af tilbuddene falder, når deadlines er for korte. Flere ressourcer og bedre løsninger kræver mere tid til forberedelse.

  • Styrket dialog: Åben markedsdialog bør udnyttes bedre. Ved at tale sammen kan udbydere og tilbudsgivere finde de bedste løsninger og sikre højere kvalitet til lavere priser.

  • Relevante krav: For mange irrelevante krav kan drive prisen op uden at forbedre løsningen. Fokuser på de nødvendige krav for at sikre de mest effektive tilbud.

  • Faglig ekspertise: Faglighed er afgørende – tilbud og indkøb bliver bedst, når begge parter stiller med den rette ekspertise til at forstå opgaven.

Vi har brug for hinanden

Essensen af brevet kan opsummeres i én sætning: Vi har brug for hinanden. Jo mere vi arbejder sammen som samarbejdspartnere frem for modstandere, desto bedre bliver resultaterne – for alle parter.

Læs hele brevet og bliv klogere på, TilbudsDanmarks anbefalinger til et bedre samarbejde her.
Tilbudskonferencen var en stor succes, og hvis du ønsker at deltage i fremtidige Orbit-events, kan du tilmelde dig vores community her.

Orbit Online A/S
Åbogade 25A
8200 Århus N
Århus Kommune
Danmark
CVR nummer: DK30800982

Kontaktperson

Anders Dyrholm
Client Develop Manager
+45 29878872 and@orbit.online

Send til en kollega

0.047