Nogle vil bare presse citronen
Der er stor forskel på om kunderne er private eller det er B-to-B i forhold til reklamationer, lyder det fra to større malervirksomheder. For der er businesskunder, der bare vil presse citronen.
Både malermester og administrerende direktør Morten Bardrum fra Wolmer Gruppen og direktør Simon Elkjær fra Aros Maler Entreprise er enige om, at kundernes reklamationer skal håndteres, men de oplever også begge, at der er stor forskel på private kunder og business-to-business-kunder. Der er kunder, der er så besværlige, at det er bedre at bryde samarbejdet, end at give dem ret.
Grundlæggende tror de begge to på, at kunder, der brokker sig over arbejdet – og oplever, at de bliver mødt – efterfølgende bliver gode ambassadører for forretningen. Men de er også enige om, at det ikke altid nytter noget at lægge sig fladt ned og give kunden ret.
Læs artiklen Nogle vil bare presse citronen i Danske Malermestre
Foto Colourbox