Styrket indsats på Leasing giver pote
Aldrig har omsætningsåret for Euromasters leasingafdeling set bedre ud end det gør i år. Komplethjulsordrerne er steget med 20% i forhold til sidste år - og stiger fortsat stødt.
Da leasingafdelingen I 2010 udvidede med at håndtere komplethjulsordrer, tog det for alvor fart.
- For at imødekomme den stigende tendens i markedet, har vi udvidet antallet af medarbejdere, vores indsats er styrket med nye systemer og omsætningen er fra 2018 øget med 56 pct., siger Business Line Manager på Henrik Dybdal.
Leasingafdelingen i Euromaster håndterer al administration og logistik i forbindelse med dæk til leasingselskabernes kunder.
Om der skal købes helt nye dæk, kontrolleres gamle dæk, leveres og returneres sæsondæk eller findes forsvundne dæk - så er leasingafdelingen problemknuseren, der opererer driftigt mellem leasingselskabet og kunden.
Single point of contact
Det er netop varetagelsen af den personlige kontakt med kunderne, der gør samarbejdet med Leasing værdifuldt, siger Anders Kaae fra Autolease.
- Når man er et leasingselskab af vores størrelse, er der en del arbejde i at håndtere dæk, der skal skiftes, opbevares og bestilles. Derfor skaber det både værdi for os - og for vores kunder, at de mange forskellige forespørgsler kan varetages fra ét samlet sted.
Afdelingsleder i Euromasters leasingafdeling, Maj Formsgaard Camara, supplerer:
- Vi har udviklet vores eget komplethjulssystem, som blandt andet hjælper os med at styre kommunikationen til både leasingselskaberne, brugerne, autoforhandlerne og internt i vores egne centre. Dermed sparer leasingselskaberne meget tid, når de kan slippe ordrerne, efter de er sendt til os.
En lettet arbejdsbyrde
Leasing kan med et detaljeret indblik helt ned på produktionsniveau tilbyde stor fleksibilitet og være på forkant med løsninger på eventuelle problemstillinger. Det kræver meget opmærksomhed at få tingene til at spille hver gang, siger Maj Formsgaard Camara.
Det letter arbejdsbyrden hos Autolease, som i stedet kan bruge ressourcerne på deres speciale:
- Vi ønsker at være dem, hvor vores kunder ikke skal bruge deres tid på at være dækspecialister. Gennem vores samarbejde med Leasing giver vi vores kunder kvalitetsdæk og sikkerheden i, at det er de helt rigtige dæk, der står klar til dem, når de kører ned på dækcentret.
Anders fortsætter:
- For os handler det om at skabe værdi for kunden, og dét gør vi blandt andet ved at være bevidste om, at for kunden er det ikke bare en bil – det er hans bil.
Stigende tendens for leasing
Tal fra Motorstyrelsen viser, at antallet af leasingaftaler er steget med 80 pct. fra 2015-2020.
Danskerne er vilde med leasing og tendensen er stigende. Med teknologien og udviklingen i overhalingsbanen, tillægges fleksibilitet og økonomisk sikkerhed en større værdi i valget af bil, siger Anders Kaae.
- Ved leasing kan du få ret meget bil uden at lægge hånden på kogepladen. Det er en løsning, der passer ind i omskiftelige tider - både i bilmarkedet og i livet.