23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Digitalisering: Opfører din IT-løsning sig som brugerne forventer?

Nogle IT-implementeringer går bare galt. Det kan der være mange grunde til, dem kender du vidst allerede. Men noget af det, som måske bliver undervurderet, er IT-leverandørens tilgang til performance. Hvorfor det er vigtigt, kan du læse her.

Håndværkerne gider jo heller ikke bruge en ustabil boremaskine

Performance af IT-løsninger handler ikke kun om rå hastighed, men om tillid til at den faktisk gør, som forventet. 

Derfor skal jeres IT-landskab selvfølgelig også være robust og ja! - opføre sig ordenligt. Det kan virke banalt, men i værste tilfælde kan det betyde at brugerne tager en smutvej og vælger at eksekvere på sin egen måde. Lidt som at bruge svensknøglen som hammer, fordi den lige var tættest på. 

High-performance systemer er bare lettere at adoptere for nye brugere

Hos Orbit, værdsætter vi denne tillid som en forbindelse mellem os og vores brugere. Det er vores pligt at sikre, at hver interaktion, hvad enten det er en simpel kommando eller en kompleks operation, opfylder vores brugers forventninger. Denne konsekvente pålidelighed øger ikke kun brugertilfredsheden, men cementerer vores ry som en pålidelig software løsning.

For Orbit, kan system performance påvirke hvordan nye brugere opfatter og interagerer med det. Et high-performance system har større sandsynlighed for vellykket implementering.

"Performance målene for Orbit er ligetil: simple handlinger skal afsluttes hurtigt nok til at ingen bruger føler at de venter på systemet." - Kaare Hoff Skovgaard // Productmanager hos Orbit Online

Billigt værktøj kan være dyrt - det samme gælder for din IT-løsning

Men hvordan ved du at din nyinkøbte IT-løsning ikke brækker til højre og venstre, når integrationerne bliver komplekse og brugerne begynder at belaste serveren?

Hvis nogen prøver at bilde dig ind at platformen yder maks performance, så gå din vej. Maks er ikke et ord, som går godt med en disciplin som konstant er i forandring.

En god idé er at trykke IT-leverandøren lidt på maven, i forhold til at få en indikation af, hvordan der arbejdes med performance og om den løsning I er ved at investerer i, er fremtidssikret.

  1. Bed om en live demo, baseret på den måde I arbejder på 
  2. Få en reference, som er svarende til jeres behov eller mere kompleks og gerne fra en kunde, som har lidt år på bagen
  3. Spørg ind til processen for opdateringer og eventuel nedetid

I vores udviklerteam er der lagt en klar strategi for løbende fokus på performance i Orbit

Udviklere jonglerer ofte mellem cool nye funktioner, bug fixes, UX, strømlinet arkitektur, og forbedringer af performance – dette kan virkelig blive en hjernevrider i forhold til prioritering af opgaver og sikring af at systemet ikke ender med at blive noget rod. Vi prioriterer generelt at udviklinge det der beriger vores brugeres daglige oplevelse på platformen.

Skulle du være nysgerrig på hvordan? - så har Kaare defineret vores strategi for løbende udvikling af performance i Orbit lige her.

Her kommer måske den vigtigste pointe: Sørg for at investerer i IT-løsninger, som har en plan for den løbende forbedring af performance.

Orbit Online A/S
Åbogade 25A
8200 Århus N
Århus Kommune
Danmark
CVR nummer: DK30800982

Kontaktperson

Anders Dyrholm
Client Develop Manager
+45 29878872 and@orbit.online

Send til en kollega

0.047