Keramisk coating tilfører værdi og er let at sælge
Hos Krogsgaard-Jensen Biler i Herlev er keramisk coating ofte et positivt tilvalg på slutsedlen - også for mellemklassebilerne. Det er der omsætning og glade kunder i. “Alle kan lide at få en premium-oplevelse," siger brand manager.
Når brand manager Henrik Bach fra Krogsgaard-Jensen Biler foreslår en bilkøber at føje en keramisk coating til slutsedlen, slår de ofte til når de hører argumenterne. De kan se gevinsten i at have en bil, der er nem at holde og står smukt i mange år. Derfor har bilhuset i Herlev identificeret keramisk coating som en af kilderne til fremtidens indtjening:
“Det fungerer rigtig godt. Det er et produkt, som giver værdi, og som er nemt at lave et opsalg på. Navnlig bliver kunderne virkelig glade for det, når de henter bilen. De skal sige wow, når du sælger dem noget lækkert. Og det gør de,” siger Henrik Bach.
Løfter kundeoplevelsen
Mekaniker Morten Stensborg har klargjort biler siden 1992, og han fortæller, at keramisk coating i stigende grad er en del af pakken, før en bil triller ud af bilhuset, og at det løfter kundeoplevelsen – både på nye og brugte biler.
Morten Stensborg hørte om keramisk coating fra USA for nogle år siden. Han fandt leverandører og begyndte at få produktet ind i sortimentet hos Krogsgaard-Jensen Biler.
“Det gav en flot finish, men det var tungt at arbejde med, og det tog et par dage at få det forseglet, siger Morten Stensborg. Derfor kontaktede han bilplejespecialist Finn Jacobsen fra Würth og spurgte, om han havde en bedre løsning. Specialisten præsenterede ham for Würths EVERSHINE keramisk coating, som i dag er en fast del af sortimentet.
Let at arbejde med
I samarbejde med specialisten fra Würth blev Morten Stensborg og kollegerne fra værkstedet instrueret i brugen af EVERSHINE, og han fortæller at det foruden at give et flot resultat også er nemt at arbejde med.
“I dag har vi et langt bedre produkt, som er nemt at arbejde med, og som er enkelt at passe ind i vores produktion. Bilen skal fx ikke stå og hærde i to døgn, men er klar efter en time,” siger Morten Stensborg:
“Især er det dejligt, at kunderne er begejstrede for keramisk coating. Både når de henter bilen i udstillingen, og når de kommer ind til service efterfølgende. Alle er glade for en bil, der står skarpt i lakken og er nem at holde i hverdagen,” siger han.
Sælger premiumoplevelsen
Salgsafdelingen hos Krogsgaard-Jensen Biler gør også noget ud af behandlingen med keramisk coating ved udleveringen af en ny bil.
“Vi gør noget ud af, at kunderne har investeret det ekstra i deres bil. De køber et premium produkt, og det skal de kunne mærke,” siger Henrik Bach, som altid er glad for at se kundernes begejstring:
“Det smitter af på os som bilhus. Alle kan lide at få en premium-oplevelse, og her får kunderne en bil, som står helt utrolig flot, og der er endda seks års garanti på det. De kører herfra med et smil,” siger han.
Godt for bundlinjen
Der er også glæde i bilhuset. Keramisk coating er ikke blot godt for kundeoplevelsen, det er også et bidrag til bundlinjen:
“Det er et produkt, hvor vi har en stor del af værdikæden selv. Det er ikke ekstraudstyr fra fabrikken, men ekstraudstyr fra os som bilhus: Det er Mortens faglige kompetence i klargøringen, der bringer værdien - kunderne kan se, at han kan sit kram. Det øger kundernes loyalitet, og samtidig har vi et godt dækningsbidrag på det,” siger Henrik Bach.