23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Airmaster overdrager serviceforretning til GK Danmark

GK Danmark har overtaget Airmasters danske serviceforretning som led i vores vækststrategi på servicemarkedet. Alliancen styrker GK's serviceforretning og sikrer Airmasters kunder effektiv service og merværdi gennem tværfaglig rådgivning.

GK Danmark fortsætter deres strategiske opkøb i servicemarkedet med overtagelsen af Airmasters serviceforretning. Målet er at sikre kunderne en tværfaglig helhedsløsning og give Airmaster mulighed for at fokusere på kerneforretningen inden for decentral ventilation.

Understøtter vækstplan

I mere end 30 år har Airmaster udviklet løsninger til decentral ventilation – et nicheområde, der har gjort dem til markedsleder i Europa. Gennem årene har virksomheden opbygget en solid serviceforretning i Danmark, men med ambitionen om at fastholde og udbygge markedslederpositionen inden for decentral ventilation har Airmaster indgået en strategisk alliance med GK for at kunne skalere kerneforretningen.

Vores serviceforretning er et rentabelt forretningsområde, der udgjorde en betydelig andel af vores omsætning, men en del af vores forretning, som vi vurderede vanskelig at skalere. Frasalget er derfor en strategisk beslutning, som understøtter Airmasters forretningsstrategi. Med konstant fokus på at forbedre vores produkter og services har vi derfor indgået en aftale med GK Danmark om fremtidig servicering af vores eksisterende serviceaftaler og produkter i Danmark, fortæller CCO Lasse Mikkelsen fra Airmaster. 

markedet efterspørger en partner, der både kan servicere decentral ventilation, men også andre ventilationstyper og samtidig kan bidrage med helhedsorienteret, teknisk rådgivning. Formålet med salget af serviceforretningen til GK er derfor at bevare den nære relation til kunderne ved at sikre dem værdifuld rådgivning, høj tilgængelighed og endnu bredere og hurtigere ressourcer. 

Øget værdi for kunderne

Airmasters danske kunder vil fremadrettet få serviceret deres ventilationsprodukter af GK Danmark. Regionsdirektør Lars Sjørring glæder sig over tilførslen af flere fagligt, spændende opgaver og ser frem til at byde kunder og medarbejdere velkommen. 

Med overtagelsen af Airmasters serviceforretning får vi nye muligheder på det danske marked, hvor vi understøtter vores strategi om at øge vores tilstedeværelse i markedet. Den absolut vigtigste rolle for GK er at løse de stadigt mere komplicerede tekniske opgaver på en professionel og effektiv måde, så kunderne oplever værdi i samarbejdet. Samtidig skal vi gå forrest i rådgivningen om bæredygtige løsninger, så vi og kunderne kan sikre et bedre klima til de kommende generationer, siger regionsdirektør Lars Sjørring fra GK Danmark A/S.

Vores løsninger har et bæredygtigt aftryk og er energirigtige i forhold til øvrige løsninger i markedet. Derfor var det helt naturligt for os at lede efter en partner, der prioriterer og fokuserer på bæredygtighed. Der er flere aktører i Danmark, som kan lave det, som GK kan. Men den samlede pakke i forhold til tyngde i markedet, bæredygtighed, dedikation og specialer gjorde, at vi fandt, GK var det helt rigtige match til at betjene vores kunder, og vi har en rigtig god følelse i maven i forhold til overdragelsen, fremhæver Lasse Mikkelsen. 

GK Danmark A/S
Ørbækvej 268C
5220 Odense SØ
Odense Kommune
Danmark
CVR nummer: DK14306048

Kontaktperson

AL
Allan Løvgreen
Markedschef
+45 21331670 allan.lovgreen@gk.dk

Send til en kollega

0.063