23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Det gode partnerskab er afgørende for Hiltis valg af transportør

Vanskelige leveringsforhold på byggepladser og hurtig værktøjsservice kræver en fleksibel og samarbejdsvillig transportør.

Som navnet Danske Fragtmænd nok antyder, er størstedelen af virksomhedens forretning i Danmark. Men mange ved formodentlig ikke, at Danske Fragt­mænd også har kunder og aktiviteter i Sverige. Hil­ti er én af de kunder. Danske Fragtmænd transporterer dagligt tre til fire læs til og fra Hiltis lager i Malmø via Danske Fragtmænds terminal i Taastrup. Derfra transporterer Danske Fragtmænd varerne, gennem deres landsdækkende rutenet, ud til Hiltis butikker og kunder i Danmark. Varerne er ude ved kunderne senest dagen efter, at ordren er afgivet og i Hiltis butikker inden klokken 07.00.

Hilti har været kunde hos Danske Fragtmænd i knapt ti år og har netop forlænget aftalen i yderli­gere to år. Hvis man spørger Hiltis transportmana­ger for Sverige og Danmark Sanna Lönqvist, er der heller ingen tvivl om, at samarbejdet med Danske Fragtmænd er det helt rigtige.

- Vi er meget glade for samarbejdet med Danske Fragtmænd. De klarer alt fra pakker, paller og lang­gods til farligt gods. De leverer dag til dag, og de kender vores forretning og vores produkter rigtig godt. Normalt er det også den samme chauffør, der af flere omgange afhenter varerne på vores lager i Malmø. Han er derfor vant til at samarbejde med vores personale på lageret og kender vores læsse­forhold, og det har en stor betydning.

For nyligt har Danske Fragtmænd også overtaget Hiltis reparationsforsendelser til Sverige fra deres tidligere leverandør på området. En meget vigtig del af Hiltis servicekoncept er hurtig reparation af deres værktøj. Det betyder, at hvis en håndværker oplever et nedbrud på sit værktøj ude på bygge­pladsen, skal det være retur inden tre dage. Danske Fragtmænd skal derfor hente værktøjet indenfor 24 timer og transportere det til Sverige, hvorefter Hilti reparerer det og sender det retur til håndværkeren. Faktisk havde Hilti i første omgang planlagt at bru­ge en anden transportør til opgaven, men kort før go live, valgte den transportør at springe fra.

- Vi skulle finde en anden løsning hurtigt, så vi ikke stod med et helt værksted uden maskiner at reparere. Vi kontaktede derfor Danske Fragtmænd og bad om hjælp. Inden ugen var omme, havde Danske Fragt­mænd oprettet en helt ny proces og var parate til at hente kundernes reparationer rundt om i Danmark og aflevere dem tidligt om morgen i Sverige. Løsningen var endda papirløs, som normalt ikke er kutymen i transportbranchen. Danske Fragtmænd forstod, hvor kritisk løsningen var for vores forretning, og de gik all in for at løse opgaven. Det viser, hvor stærkt et partnerskab vi har, fortæller Sanna Lönqvist.

Mange af Hiltis forsendelser sker på netop bygge­pladser til forskellige håndværkervirksomheder, og ofte er leveringsforholdene her vanskelige på grund af eksempelvis dårlige adgangsforhold. Hiltis for­sendelser er også kostbare og må derfor ikke blot udleveres til en tilfældig håndværker på byggeplad­sen. Chaufførerne skal sikre, at det er det rigtige firma, som kvitterer for forsendelsen. En opgave, som Sanna Lönqvist mener, at Danske Fragtmænd løser rigtig godt.

- Danske Fragtmænd klarer det bedre, end hvad der teoretisk burde være muligt. Og hvis der er proble­mer med en leveringsadresse, går vi blot i dialog med Danske Fragtmænd, og så løser de det.

Selvom pris, leveringshastighed og et omfattende rutenetværk er vigtige parametre for Hilti i valg af transportør, er netop partnerskabet og viljen til hele tiden at forbedre sig ikke til at komme udenom.

- For Hilti er pris, netværk og hastighed afgørende, men værdier og partnerskab betyder også en del. Vi vil hele tiden gerne gøre tingene ’a bit better’, og det vil Danske Fragtmænd heldigvis også. Vi har netop lanceret vores nye strategi, og den vil vi in­den længe præsentere for Danske Fragtmænd. Hvis vi skal nå vores mål, er det afgørende, at Danske Fragtmænd, som en af vores vigtigste leverandører, kender til og understøtter vores strategi, udtaler Sanna Lönqvist afslutningsvis.

Danske Fragtmænd A/S
Tomsagervej 18
8230 Åbyhøj
Århus Kommune
Danmark
CVR nummer: DK30611756

Kontaktperson

HKH
Henriette Kjærholm Hansen
Marketing- og kommunikationschef
henriette.hansen@fragt.dk

Send til en kollega

0.047