Danskerne fastholder badevaner under corona-restriktioner
Ny analyse fra GROHE viser, at ca. 80 procent af danskerne, trods hjemmearbejde og stærkt reduceret socialt samvær, fortsat prioriterer et varmt og afslappende brusebad i dagligdagen.
Med hjemmearbejde, hjemmeundervisning og manglende muligheder for at mødes med venner i fritiden og kollegaer på jobbet er dagligdagen radikalt ændret for danskerne under corona epidemien. Men for langt de fleste har den nye dagligdag generelt ikke haft den store indflydelse på deres badevaner, idét ca. 80 procent fastholder deres badevaner fra før corona-krisen.
Det viser en ny analyse om danskernes brusevaner, som Ipsos har gennemført for GROHE i forbindelse med en stor brusekampagne, virksomheden gennemfører bl.a. på TV og sociale medier her i januar og februar måned.
Det er især de mere modne årgange over 40 år, der holder fast i brusebadet. Her har næsten 90 procent ikke ændret badevaner, mens 14 procent af de unge mellem 18 og 30 år har reduceret antallet af brusebade under krisen.
Analysen viser endvidere, at danskere generelt godt kan lide at tage brusebade. 7 ud af 10 nyder at hoppe under bruseren. Dog er der kønsforskelle, da flere mænd end kvinder lader til at nyde et brusebad.
Årsagen til kvinder i mindre grad nyder et brusebad synes at skyldes, at de er mere fokuserede på de negative sider af et brusebad. Især det faktum, at det tager tid at gøre sig klar bagefter, og det at man bliver kold efter badet, er noget af det, som kvinderne forbinder med et brusebad.
Motivationen for at tage et brusebad varierer meget efter køn og alder. Kvinderne tager oftere end mænd et brusebad for at barbere sig og få varmen. Til gengæld tager mænd kortere bade end kvinder. Yngre mennesker bader mere med det formål at slappe af, hvor ældre mennesker har det modsatte incitament: at blive kvikket op.
GROHE kender danskernes brusevaner og har produkter til alle typer af badeværelser og ønsker til komfort og funktion.
Se mere om danskernes badevaner og GROHE’s produkter her