FAKRO tilfreds med 2017
Året var præget af ekstreme udfordringer, men FAKRO er nu et etableret brand i byggesektoren.
FAKRO Danmark kommer ud med det 5. rekordår i træk på det danske marked for ovenlys og trapper.
"Ambitionerne rækker dog langt højere og vi vil som det første udbygge vores organisation indenfor salgs- og servicemedarbejdere fra primo 2018," fortæller Jon Tougaard, FAKRO Danmark.
"Interessen for FAKRO er etableret og voksende, opgaven bliver i endnu højere grad at komme ud til alle de kunder, der gerne vil et stærkt alternativ til det de allerede kender," fortsætter han. "Vi kommer ganske enkelt ikke langt nok ud i hele landet og det er et spild, vi ikke kan tillade os."
Trappe-segmentet er vokset ekstremt og har været en rigtig god måde for kunderne at lære FAKRO bedre at kende på.
"Vi er også stærke på trapper, hemsestiger, skunklemme, men det er stadigvæk og i den grad vinduerne, der danner grundlaget for virksomheden her i Danmark," siger Jon Tougaard.
Han vil ikke sætte tal på hverken omsætning eller kategoriernes størrelser, men de vækster alle sammen og bidrager positivt.
"Vi skal bruge flere stærke spillere på holdet i 2018 for netop at kunne samarbejde tættere med flere forhandlere, byggefirmaer, håndværkere m.fl. Vi er godt etableret nu, banen er kridtet op, og vi er klar til de næste 5 år på det vigtige danske marked for ovenlysvinduer," slutter Jon Tougaard af.