23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Tavlemøder skal give klasseresultater

Nye vinkler på byggeri er Raunstrups slogan. Og nu tager divisionen for bygningsservice nye værktøjer i brug for at blive endnu bedre.

Nye vinkler på byggeri er Raunstrups slogan. Og nu tager divisionen for bygningsservice nye værktøjer i brug for at blive endnu bedre. Og det er ikke et værktøj, der i forvejen sidder i bæltet ved danske håndværksvirksomheder. Det drejer sig derimod om tavlemøder, der som middel til bedre løsninger allerede har vist sit værd – f.eks. på mange sygehuse.

Målsætningen er klar. Raunstrup Bygningsservice vil være Danmarks foretrukne leverandør af bygningsservice inden for håndværksfagene inden 2020. Og det er jo nemt nok at sige, men ledelsen sætter også handling bag ordene og indfører nye rutiner, der skal bringe virksomheden tættere på målet.

”Udvikling og forbedring kræver forandringer i den måde vi tidligere har gjort tingene på. De gode engagerede medarbejdere er vores største aktiv, og det er min erfaring, at medarbejdere meget gerne vil være med til at lave selv meget markante forandringer og forbedringer. Det kræver dog, at de bliver involveret og får den fornødne indsigt, samt ved hvad der skal ske, hvorfor, hvornår og hvordan”, siger Divisionschef Kurt Vahlun Sørensen og fortsætter ”Tavlemøderne er det værktøj, som vi har gjort til omdrejningspunktet i arbejdet på at sikre en bred og ensartet prioritering og fokusering, ligesom det er nøglen bag, at skabe den fornødne involvering af alle medarbejdere i organisationen

Tavlemøderne afholdes ugentligt med alle ledere, og hver 14. dag med alle medarbejdere i Raunstrup Bygningsservice – funktionærer såvel som håndværkere. Tavlerne hænger synligt på alle lokationer, så alle medarbejdere altid kan se, hvordan det går med indfrielsen af målsætninger m.m. Og dette nærhedsprincip bliver taget endnu videre, da alle tallene er vist på regionsniveau, så den enkelte medarbejder altid kan se, hvordan det går netop i deres region.

 De regelmæssige tavlemøder skal hjælpe til at sikre en bred og entydig implementering og forankring af den nye vision og strategi frem mod 2020. Og der er fuld transparens og tydelighed omkring alle områder – uanset om det går godt eller skidt.

”Tavlen indeholder både mål for udviklingen af vores kundetilfredshed, økonomi og effektivitet, samt medarbejdertilfredshed. Alle medarbejdere har således konstant et 360 graders billede af hvordan ”temperaturen” er, og hvordan det går med indfrielsen af de mål, vi har opsat for vores udvikling frem mod at kunne blive Danmarks foretrukne leverandør af bygningsservice inden for håndværksfagene. Det gør, at alle medarbejdere konstant ved, hvor vi lykkes  – og hvor vi er udfordret. Og vi er sikre på, at det motiverer og inspirerer medarbejderne til at bidrage, når der er behov for at tænke nyt og anderledes” lyder det fra  Kurt Vahlun Sørensen, der med et glimt i øjet slutter af med at sige ”vi skal jo ikke dyrke champignoner, hvor det er en fordel at holde dem i mørket. Vi skal dyrke gode løsninger baseret på stor medarbejderinvolvering – og det kræver, at vi får det hele frem i lyset”

 

Raunstrup A/S
Robert Fultons Vej 22
8200 Aarhus N
Århus Kommune
Danmark
CVR nummer: DK35522506

Kontaktperson

SK
Søren Kristensen
Adm. direktør
+45 51510095 skr@raunstrup.com

Send til en kollega

0.05